מקבץ המלצות סינמטקים 03.09-09.09.09

מתוך: באבעזיז: הנסיך שהתבונן על נשמתו.

מתוך: באב'עזיז: הנסיך שהתבונן על נשמתו, המוקרן במסגרת פסטיבל קולנוע רוחני.

אירועים מיוחדים

פסטיבל קולנוע רוחני
9.9, סינמטק ראש פינה

סינמטק ראש פינה יקיימו פסטיבל קולנוע רוחני שיפתח רשמית עם סרטו של הבמאי האיראני, נאסר קהמיר, "באב'עזיז: הנסיך שהתבונן על נשמתו" (2005). הסרט – המספר על ילדה קטנה העוקבת אחר סבה לתוך מדבר הנשמה בחיפוש אחר התכנסות של דרווישים – יוקרן ביום ד', 9.9, בשעה 19:00.

לזכרו של ג'ון יוז
4.9-5.9, סינמטק ירושלים

גם סינמטק ירושלים זוכר את ג'ון יוז, שנפטר בתחילת אוגוסט, ויקרין שניים מסרטים הבולטים: "יפה בורוד" ו"בת 16 הייתי" (פרטים בהמשך המאמר).

סרטים מומלצים

"לגעת בך" (2009)

בשנים האחרונות ג'ניפר אניסטון כיכבה בעיקר בקומדיות רומנטיות עם שחקנים מפורסמים (ג'ים קארי, בן סטילר, וינס ווהן), וכאן מדובר בסרט עצמאי קטן, ברוח הסרטים שעשתה בשנים הראשונות אחרי שהתפרסמה ב"חברים". זהו סרט חמוד שמידי פעם בפעם מצליח להיות מקורי ומצחיק, עם סטיב זאן (שגילם את בעלה של פיבי בפרק של "חברים") בתפקיד ראשי כמעט נדיר מבחינתו, ועם וודי הארלסון.

הקרנות:
סינמטק חיפה 3.9, 19:00; 6.9, 21:30

—–

"הזדמנות אחרונה לאהבה" (2009)

מעין גרסה מבוגרת ל"לפני הזריחה" עם דסטין הופמן ואמה תומפסון במקום אית'ן הוק ואומה תורמן ובלונדון במקום וינה. הקטע עם הופמן ותומפסון במשרד שלו ב"מעבר לכל הדמיון" היה מהטובים ביותר בסרט ההוא, והסרט הזה מסתמך על המשחק שלהם ועל הכימיה ביניהם (שניהם היו מועמדים לגלובוס הזהב על תפקידם בסרט). קשה שלא להתאהב באמה תומפסון בסרט הזה, היא והופמן מרגשים ומצחיקים בסרט שנעשה ברגישות. ואל תקומו ברגע שמתחילות כתוביות הסיום, כי יש עוד קטן אחד במהלכן.

הקרנות:
3.9 סינמטק ירושלים, 17:00

—–

לזכרו של ג'ון יוז

"יפה בורוד" (1986)

הסרט השלישי והאחרון של ג'ון יוז בכיכובה של מולי רינגוולד, מלכת סרטי הנעורים של שנות ה-80. בסרט הראשון היתה בת 16, כאן היא בת 18 והגיע הזמן לנשף סיום התיכון. איתה אחד מהטוענים לכתר של מלך סרטי הנעורים, אנדרו מקארת'י, ושני שחקנים שהפכו לכוכבי טלוויזיה אחרי עשרים שנה: ג'יימס ספיידר ("בוסטון ליגל") וג'ון קרייר ("שני גברים וחצי").

הקרנות:
4.9 סינמטק ירושלים, 22:00

—–

"בת 16 הייתי" (1984)
קומדית נעורים חביבה, הסרט הראשון שג'ון יוז ביים (מתוך שבעה) ובו משחקים מולי רינגוולד ואנתוני מייקל הול שגם כיכבו בסרטו הבא "מועדון ארוחת הבוקר" המצוין. בין בני הנוער ניתן לראות את האחים ג'ואן וג'ון קיוזאק; מייקל שופלינג שמגלם את ג'ייק, מושא אהבתה של סמנתה (רינגוולד), שיחק עם וינונה ריידר ושר ב"בתולות הים", סרטו הלפני-אחרון; ג'סטין הנרי שמגלם את מייק, אחיה של סמנתה, היה מועמד לאוסקר על תפקידו כילד המתוק ב"קרמר נגד קרמר"; וגידי ווטנבי, שמגלם את לונג דוק דונג, היה האח יוש ב"אי. אר.".

הקרנות:
5.9 סינמטק ירושלים, 21:30

—–

"שם המשחק" (2009)

סרט שלא הצליח מספיק, וחבל, כי הוא בדיוק כמו שסרט צריך להיות: מותח, מעניין, עם משחק מצוין וקצב מעולה. הסרט מבוסס על מיני סדרה בריטית ומצליח להעביר בצורה טובה את העלילה לעיר וושינגטון. בתפקידים הראשיים: ראסל קרואו, בן אפלק ורייצ'ל מק'אדמס. הלן מירן הבריטית בתפקיד לא גדול כעורכת עיתון, תפקיד שבמקור שיחק ביל נייהי ("אהבה זה כל הסיפור", "רמז לסקנדל").

הקרנות:
סינמטק חיפה 4.9 15:45, 22:00; 6.9, 19:00

—–

"קוקו לפני שאנל" (2009)

לחובבי ביוגרפיות קולנועיות ואופנה, זהו מבוא לחייה של המעצבת הצרפתייה קוקו שאנל שאותה מגלמת אודרי טאטו ("אמלי", "צופן דה- וינצ'י"). שאנל עישנה ללא הפסקה עד יום מותה. הפוסטר הצרפתי המקורי של הסרט, שבו טאטו מחזיקה סיגריה דלוקה, עורר דיון בצרפת אחרי שהוסר מאוטובוסים ורכבות כי בצרפת אסור להציג עישון במודעות פרסום.

הקרנות:
סינמטק ירושלים 4.9, 22:00; 5.9, 19:15; 6.9, 21:15

—–

"אהבה בשחקים" (1986)

הסרט המצליח ביותר של 1986 המוקרן במסגרת רצועת להיטי שנות השמונים הוא שהפך את טום קרוז לכוכב בינלאומי. זהו גם סרטו המצליח ביותר של הבמאי טוני סקוט ("חטיפת הרכבת התחתית 123", "אויב המדינה"). הסרט מפורסם בזכות קטעי המרדפים בין מטוסי הקרב, משקפי השמש של קרוז והשירים – בימים שהשקיעו בשירים מקוריים בסרטים. הפסקול, שמכר תשעה מיליון עותקים בארה"ב, הוא אחד מעשרת אלבומי הפסקול המצליחים ביותר בארה"ב אי פעם.

הקרנות:
5.9 סינמטק חולון 18:00

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?