"בוגד" – ביקורת: דרמה פונקציונלית אך אפקטיבית ומותחת

"בוגד". ליאור אשכנזי, עוז זהבי.

"בוגד". ליאור אשכנזי, עוז זהבי.

"בוגד", הסדרה החדשה שיצרו רון לשם ("בופור", "אופוריה") ועמית כהן ("כפולים") ועלתה ב"הוט", עוסקת בבגידות מסוגים שונים, סודות ושקרים שנחשפים בעת חקירת היעלמותו של מטוס נוסעים ישראלי שהיה בדרכו למומבאי.

[ספוילרים קלים לשני הפרקים הראשונים] אישה נשואה, שבעלה טס לחופשה ביחד עם גרושתו לשעבר מבלי לספר לה ועכשיו מסתבכת עם טיפוס מפוקפק (שי אביבי) שטוען שבעלה הנעדר והוא שותפים עסקיים והוא זקוק לעזרתה, גיבור צה"ל שהפך בחשאי לתומך בשחרור פלשתין וטס להודו עם חברו הערבי הטוב ביותר, בחורה מסתורית שעלתה על הטיסה אבל זהותה לא ברורה מכיוון שמספר הדרכון שלה זהה למספר דרכון של בחורה אחרת לגמרי עם שם דומה, ואחד מהטייסים, שלאחר שני פרקים שבהם צפיתי, ניכר שגם הוא מסתיר סוד כלשהו [/ספוילר] – כל אלה חשודים פוטנציאלית בהעלמותו של המטוס, כשליאור אשכנזי (בתור שב"כניק שאיבד את מאור עיניו), עוז זהבי ואורנה בנאי הם החוקרים שאמורים לפתור את תעלומת היעלמות המטוס.

לאחר צפיה בשני פרקים מתוך שמונה בסך הכל שיעלו לשידור, ניתן לומר שלפחות בהיבטים הטכניים של הבימוי (אסף פולונסקי, "שבוע ויום"), עיצוב מיקס סאונד, עריכה וצילום – מדובר ביצירה אפקטיבית, כזאת שיוצרת מתח כתוצאה משילוב נכון ועדכני של אמצעי המבע שלה.

"בוגד". דיקלה דורי, ניב סולטן.

"בוגד". דיקלה דורי, ניב סולטן.

ברמת הכתיבה אין בשורות גדולות, וההתמקדות היא ביצירת דרמה פונקציונלית שתשרת את מטרתה המוצהרת, שהיא יצירת מתח, מבלי להעמיס עליה סאב-טקסט נלווה וטיפול יותר מדי מעמיק בדמויות המאכלסות אותה, שזה בדיוק מה שאפשר לצפות מיצירה מסחרית שהופקה על ידי טמירה ירדני ו"טדי" ומכוונת, אני מניח, לכמה שיותר שווקים טלוויזיונים בחו"ל. מצד שני, צריך לציין שאין בה, נכון לשני הפרקים הראשונים, יותר מדי חורים עליליתיים, מופרכות וחוסר אמינות שבדרך כלל נמצאים בשפע במוצרים מהסוג הזה, למעט הסיפור הלא הגיוני בעליל על הבחורה עם הדרכון הבעייתי. זה גם לא מתקבל על הדעת ולא יכול לקרות במציאות (איך מי שזייפה תעודת זהות, כפי שלמדנו בפרק השני, נמצאת במאגר רישום תושבים של משרד הפנים עם הזהות המזוייפת שלה?) וגם מסרבל את העלילה ועלול לבלבל את הצופים.

"בוגד". אורנה בנאי, ליאור אשכנזי.

"בוגד". אורנה בנאי, ליאור אשכנזי.

כמו כן, ראוי לציין לטובה את ליהוקו של ליאור אשכנזי, הסופרסטאר הקולנועי הישראלי היחיד בנמצא, שתמיד גורם לכל יצירה שהוא מופיע בה להיות הרבה יותר טובה מאשר בלעדיו. אפילו בתור איש ביטחון עיוור ונרגן, הוא לא מאבד את הקסם שלו.

בוגד (ישראל, 2022)
יצירה: רון לשםעמית כהן | בימוי: אסף פולונסקי | תסריט: רון לשםעמית כהן | משחק: ליאור אשכנזיעוז זהביניב סולטןאורנה בנאידיקלה דורי
שידור: החל מה-15.09.22 בימי חמישי, 20:15 ב-HOT3 וב-HOT VOD. לחצו כאן לשעות שידור עדכניות. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?