קופות: הרכילות סביב "אל תדאגי יקירתי" נתנה לו בכורה יפה; "אווטאר" משך כ-30 מ"ד בהוצאה מחדש

"אל תדאגי יקירתי". פלורנס פיו, הארי סטיילס.

"אל תדאגי יקירתי". פלורנס פיו, הארי סטיילס.

המותחן הפסיכולוגי "אל תדאגי יקירתי" בבימויה של השחקנית אוליביה ווילד ובכיכובם של פלורנס פיוהארי סטיילס וכריס פיין, הכניס בבכורה 19.2 מיליון דולרים בקרב 4,113 בתי קולנוע, על פי הערכות. אלו לא הכנסות מסחררות ראשים (ביחוד אם מסתכלים על ההבדלים שמעל לממוצע בין ההכנסות של כל יום מתוך סוף השבוע), אבל בהחלט התחלה יפה לסרט שעלה 35 מיליון דולרים, וניתן להעריך שהוא חייב זאת לשני גורמים: רכילות צהובה שהשאירה אותו בכותרות בתקשורת במשך שבועות, ועדת המעריצות של הארי סטיילס, לראשונה בתפקיד מרכזי בסרט קולנוע.

הרכילות נעה בין תהיות האם ווילד וסטיילס ניהלו רומן על הסט בזמן שהבמאית עוד היתה ביחד עם מי שכבר הפך לגרוש שלה, ג'ייסון סודייקיס; דרך טענות סותרות בין ווילד לשחקן שיה לבוף באשר לסיבה שבה לא השתתף לבסוף בסרט; לבין תיאורים של צרחות על סט הצילומים בין ווילד לבין פיו; וכלה בטענות שסטיילס ירק על פיין במהלך פסטיבל ונציה, שם הוצג הסרט בבכורה. הקלישאה גורסת שאין פרסום רע, והיא שוב קיבלה משנה תוקף בהכנסות המוצלחות של הסרט חרף ציונים נמוכים הן של המבקרים בארה"ב והן של הקהל (ציון B- בסקרים מחוץ לבתי הקולנוע). בהפקת הסרט בחרו להכחיש את הטענות על המריבות בין ווילד לפו רק הלילה, קרי הסוף של סוף-השבוע, אחרי שמרבית הכרטיסים כבר נמכרו. ההכחשה הגיעה בדמות מכתב פומבי שחתמו עליו 40 חברי צוות, בינהם מעצבי תפאורה, עוזרי בימוי והפקה ועוד.

זום החוצה מהרכילויות וחזרה אל טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה: סרט הפעולה ההיסטורי לאפריקה "לוחמת" ירד ב-41.5 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 11.1 מיליון דולרים בקרב 3,765 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 36.3 מיליון דולרים, שזה די רחוק מהעלות בת 50 מיליון הדולרים שלו, אבל הקהל השחור בארה"ב עוד עשוי להפתיע ולתת לו זמן ארוך מאד באקרנים.

"אווטאר".

"אווטאר".

שלישי בטבלה נמצאת ההוצאה מחדש של "אווטאר", הסרט המכניס ביותר מסביב לעולם (והיום כבר הרביעי הכי מכניס בצפון אמריקה לבדה) עם תוספת של 10 מיליון דולרים בקרב 1,860 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ועוד 20.5 מיליון דולרים משאר העולם (50 ארצות, כולל ישראל). החיבור של הקהל בין "אווטאר" לבין תלת מימד נשאר גבוה, מש-93 אחוזים מהצופים צפו בו כך. אגב, 27 אחוזים מהצופים גם שדרגו ל-IMAX בתלת מימד. סך הכל מסביב לעולם גרף הסרט עד כה 2.879 מיליארד דולרים. חלפו 13 שנים מאז שהסרט עלה לאקרנים, וכמובן שהסיבה להחזרתו לקולנוע היא תזכורת לקראת סרט ההמשך "אווטאר 2: דרכם של המים" שיגיע בדצמבר הקרוב.

המותחן "ברברי" (ש.ל.ר, Barbarian) הוסיף 4.8 מיליון דולרים בקרב 2,890 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 28.4 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט האימה "פרל" (ש.ל.ר, Pearl) עם תוספת של 1.9 מיליון דולרים בקרב 2,982 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 6.7 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?