קופות: בכורה מכובדת ל"בלאק אדם" אם לא משווים למארוול; וגם "כרטיס לגן עדן" יפה בעוד "האלווין 3: הסוף" צונח

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

סרט האנטי-גיבור-על "בלאק אדם" הכניס בבכורה בצפון אמריקה 67 מיליון דולרים בקרב 4,402 בתי קולנוע, על פי הערכות, ותפס בקלות את צמרת טבלת שוברי הקופות. מצד אחד, הסרט עלה לאולפני האחים וורנר ו-DC כ-195 מיליון דולרים, שזה פער משמעותי. מצד שני, כמה דברים נזקפים לטובתו בהסתכלות כללית יותר. ראשית, הסרט הצעיד את ההכנסות בקופות הקולנוע אל מעל 100 מיליון דולרים (113 מ"ד ליתר דיוק) לראשונה מאז חודש יולי, מה שהחזיר את הצבע ללחיים של בתי הקולנוע המשוועים לסרטים מושכי קהל כדי לצלוח את התקופה הכלכלית הלא-פשוטה (אינפלציה, אי-התאוששות מלאה מהקורונה, תחרות מול סטרימינג).

האחרון לשבור את הקופות בצפון אמריקה היה "תור: אהבה ורעם" של המתחרים באולפני מארוול, והלה עשה 69.5 מיליון דולרים רק ביום הבכורה הראשון שלו (שישי, 8.7). מצד שני, לא הוגן להשוות את סרט הביכורים של (אנטי) גיבור-על חדש כמו "בלאק אדם" אל מול מותג מבוסס כמו "תור", שזה היה הסרט הרביעי בהובלתו. אפילו מול "אקוומן" שכמעט השתווה לו (67.9 מ"ד בבכורה) ההשוואה הוגנת במיוחד, משום שאקוומן כבר הופיע ב"ליגת הצדק" לפני שקיבל סרט משלו. אגב, "בלאק אדם" נחשב במידה מסוימת לספין-אוף של "שהאזאם", ומולו (53.5 מ"ד בבכורה) הכנסות הבכורה של "בלאק" נראים מצוינים.

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

עבור כוכב הסרט, דוויין ג'ונסון, "בלאק אדם" רשם את הכנסות הבכורה השניות-הכי-גבוהות מכל הסרטים שבהם היה הכוכב הראשי, ללא אנסמבל שחקנים מאחוריו (למשל "ג'אנגל קרוז" עם כ-35 מ"ד או "גורד שחקים" עם 29.9 מ"ד), צמוד מלמטה ל"מומיה חוזרת" (68.1 מ"ד). זה כולל אפילו סרטים מתוך מותגים מוכרים כמו "מהיר ועצבני: הובס ושו" (60 "מד). בשאר העולם, מחוץ לצפון אמריקה, גרף "בלאק אדם" עוד 73 מיליון דולרים מ-76 ארצות ושווקים (כולל ישראל), והמובילים מבינהם הם בריטניה, מקסיקו וברזיל. בסך הכל הסרט צבר 140 מיליון דולרים מסביב לעולם, על פי הערכות.

"כרטיס לגן עדן". ג'ורג' קלוני, ג'וליה רוברטס, קייטלין דיוור.

"כרטיס לגן עדן". ג'ורג' קלוני, ג'וליה רוברטס, קייטלין דיוור.

חזרה לטבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה. אל המקום השני נכנסה הקומדיה הרומנטית "כרטיס לגן עדן" בכיכובם של ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס, שאמנם אצלנו ובהרבה ארצות אחרות עלתה לאקרנים כבר לפני זמן מה, אל צפון אמריקה היא הגיעה רק עכשיו והכניסה בבכורה 16.3 מיליון דולרים בקרב 3,543 בתי קולנוע, על פי הערכות. זה אמנם לא הרבה לסרט שעלה 60 מיליון דולרים ומככבים בו שני כוכבי קולנוע ענקיים, אבל גם אין לו תחרות גדולה בשבועות הקרובים על קהל היעד (64 אחוזים מצופי הסרט בארה"ב היו מעל גיל 35!), אז במרוצת הרבה שבועות באקרנים יש לו סיכוי להצליח להשוות את ההוצאות. גם ההכנסות עד כה של כ-75 מיליון דולרים משאר העולם (בחלקן אחרי קצת יותר מחודש) מאותתות שהוא מסוגל.

המקומות השלישי והרביעי מפתיעים, עם שני סרטי אימה שהתהפכו: "האלווין 3: הסוף" צנח ב-80 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, שזו אחת הירידות הגרועות ביותר בהיסטוריה. האם זה בגלל שהוא זמין במקביל לקולנוע גם בסטרימינג בארה"ב? בפועל האחוזים מיתרגמים לתוספת של 8 מיליון דולרים בקרב 3,901 בתי קולנוע, ובסך הכל בשבועיים גרף הסרט 54.2 מיליון דולרים. מעל לאותם 8 מיליון דולרים, הצליח "סמייל", שהוקרן זה סופה"ש הרביעי, להוסיף 8.4 מיליון דולרים בקרב 3,296 בתי קולנוע, ובסך הכל עד כה לגרוף 84.3 מיליון דולרים. הוא נכנס למקום השלישי בטבלת סוף השבוע.

"האלווין 3: הסוף". ג'יימי לי קרטיס.

"האלווין 3: הסוף". ג'יימי לי קרטיס.

וחותם את החמישיה העליונה סרט המשפחה "קרוקודייל לייל" עם תוספת של 4.2 מיליון דולרים בקרב 3,536 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 28.7 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?