"מילה שלה" – ביקורת #2: הפרשה שהביאה את MeToo# מועברת בצורה רגישה ומכבדת

"מילה שלה". זואי קזן, קארי מוליגן.

"מילה שלה". זואי קזן, קארי מוליגן.

"מילה שלה" הוא סרט דרמה המבוסס על סיפור אמיתי על שתי העיתונאיות החוקרות של מערכת הניו יורק טיימס שפרסמו לראשונה את פרשת הארווי ויינשטיין, שהובילה לבסוף לתנועת "גם אני" (#MeToo) ולמאסרו. כיוון שמדובר בסיפור בעל פרופיל גבוה מהעבר הלא רחוק, רוב הצופים יודעים איך הוא מסתיים, ולכן המיקוד הוא בכוח ובתעוזה של השתיים והלחצים שבהם היו צריכות לעמוד כדי להביא את הסיפור אל האור. הסיפור מועבר בצורה רגישה, מכבדת כלפי הקורבנות ובשום אופן לא שמאלצית. בחירה מצוינת לכל אוהבי הדרמה.

עוד לפני שירד מהאקרנים בישראל סרטה האחרון של הבמאית מריה שרדר, "הגבר המושלם שלך", הגיע סרטה החדש שאפילו לא מזכיר במעט את הקודם, לא מבחינת ז'אנר ולא מבחינת סגנון בימוי. מעיד על מנעד רחב ומרשים של כיוונים ויכולות של שרדר, אך יש לזכור כי הדבר לא מבטיח אחידות באיכות. שרדר שומרת על קצב טוב ורמת עניין גבוהה במומחיות. התסריט של רבקה לנקיביץ', מלאת ניסיון ביצירות שמתרכזות בדמויות נשיות ("איידה", "קולט", "שאהבה נפשי"), מלא בפרטי מידע מהחקירה האמיתית של השתיים שמועברים בדיאלוגים אותנטיים (ברובם).

ג'ודי קנטור (זואי קאזאן, "רובי ספארקס", "חולי אהבה"), עיתונאית במערכת הניו יורק טיימס, מגלה שיש מספר האשמות נגד מפיק הוליוודי גדול על הטרדה מינית ואונס, גם משחקניות מוכרות, ומחליטה לחקור את הנושא. כשהיא מבינה שהרגישות של הסיפור גדולה מדי והיא לא מצליחה לגרום לאף מתלוננת לשתף איתה פעולה, היא מתייעצת עם חברה לעבודה שיש לה ניסיון בתחום ההטרדות המיניות, מייגן טוהיי (קארי מאליגן, "צעירה מבטיחה", "בושה"), כדי לקבל הכוונה לטיפול בנושא.

מייגן חוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה, כשהסיפור האחרון בו הייתה מעורבת היה ההטרדות המיניות של דונלד טראמפ שהכניס הרבה לחץ לחיים שלה ולא מעט איומים על חייה. חוסר הצדק בסיפור והצורך הממשי של ג'ודי בעזרתה מעודדים אותה להצטרף למשימה ולפעול למען פרסום האמת. הסיבה שנותנים לשתיים אור ירוק להמשיך לעבוד היא התפוצצות פרשת ההטרדות המיניות בערוץ פוקס ניוז, שחלקה המוקדם יותר הוצג בסרט "פצצה" (2019) עם ניקול קידמן, שרליז ת'רון ומרגו רובי.

"מילה שלה". קארי מוליגן, זואי קזן.

"מילה שלה". קארי מוליגן, זואי קזן.

קאזאן יכולה להאיר חדר עם האנרגיות החיוביות שלה והדמות שלה כתובה בצורה שמתאימה למידות ולחוזקות שלה. מאליגן שוב מפליאה ביכולות שלה ומפגינה קשיחות וקור רוח שיכולות להפיל קיר רק מלהסתכל עליו. שתיהן מגלמות את התפקידים הכתובים היטב באופן אמין ומעורר הזדהות, ושתיהן מבצעות זאת ברגישות גדולה. לגלם דמויות המבוססות על נשים אמיתיות, שהן גם עדיין חיות וגם הסיפור עצמו הוא מהעבר הקרוב זה אתגר לא פשוט. להוסיף את הנושא הנפיץ מהתעשייה שהן עובדות בה, ואת תחושת ההזדהות שהן בטח מרגישות עם הקורבנות – רק על זה מגיעה להן הערכה עצומה.

"מילה שלה". פטרישה קלארקסון, אנדרה בראוור, קארי מוליגן, זואי קזן.

"מילה שלה". פטרישה קלארקסון, אנדרה בראוור, קארי מוליגן, זואי קזן.

פטרישיה קלארקסון ("גרין מייל", "דוגוויל") המוכשרת בתפקיד משנה של העורכת די נשכחת, כמו גם אנדרה בראוור ("ברוקלין 99"). אשלי ג'אד ("סיכון כפול") מגלמת את עצמה וגווינת' פאלטרו ("שייקספיר מאוהב") תורמת את הקול שלה לתפקיד עצמה, שתיהן קורבנות של ויינשטיין וחושפות מחדש את הסיפור שלהן באומץ רב. סמנת'ה מורטון ("דו"ח מיוחד") בתפקיד קטן, אך היא משאירה חותם רציני, ולא רק כי הדמות שלה מיוחדת.

הסרט מציג בפירוט את הקשיים של עולם העיתונות ותחושת השליחות של העיתונאים להמשיך לעבוד ולפרק עיוותים בעזרת זרקור לאמת. לפני כל הדרמה הטובה והמעניינת, שווה לצפות בסרט בשביל להיזכר בזה מחדש.

דירוג: ★★★★☆

מילה שלה (ארה"ב, 2022)
בימוי: מריה שרדר | תסריט: רבקה לנקיביץ'ג'ודי קנטורמייגן טווהיי | משחק: קארי מאליגןזואי קאזאןפטרישה קלארקסוןאנדרה בראוורג'ניפר איליאנג'לה יאו | מוסיקה מקורית: ניקולס בריטל | צילום: נטשה ברייר
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-17.11.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?