קופות: בכורת "אווטאר 2: דרכם של המים" גבוהה מ"אהבה בשחקים 2" אבל נמוכה ממארוול

"אווטאר 2: דרכם של המים".

"אווטאר 2: דרכם של המים".

"אווטאר 2: דרכם של המים" הגיע לאקרנים ברחבי העולם בסוף השבוע האחרון, כעבור 13 שנה מהסרט שהמשיך, "אווטאר", שהוא עד היום הסרט הכי מכניס בהיסטוריה מסביב לעולם. הבכורה של הסרט המקורי היתה 77 מיליון דולרים, אבל מחירי הכרטיסים עלו מאז בהרבה כמו גם ההבדל בין סרט ממותג מוכר אל מול סרט ראשון בסדרה. לכן האנליסטים ציפו ש"אווטאר 2: דרכם של המים" יגרוף כ-172 מיליון דולרים בצפון אמריקה, אבל בפועל הוא גרף שם 'רק' 134 מיליון דולרים בקרב 4,202 בתי קולנוע. זו בכורה גבוהה מזו של "אהבה בשחקים 2: מאווריק" בחודש מאי האחרון, אבל דומה לזו של "באטמן" בחודש מרץ האחרון ובאופן כללי מדורגת רק חמישית או שישית בשנת 2022 (תלוי איפה ינחת המספר הסופי של ההכנסה מסופה"ש, בהשוואה ל"באטמן"). שלושת סרטי 'מארוול' השנה – "תור: אהבה ורעם" (144 מ"ד בבכורה בצפון אמריקה), "הפנתר השחור 2: ווקאנדה לנצח" (181.3 מ"ד) ו"דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף" (187.4 מ"ד) – הכניסו הרבה מעליו. קשה לראות כיצד בכורה כזו מובילה את "אווטאר 2" להפוך לאחד משלושת או ארבעת הסרטים הכי מכניסים בהיסטוריה. הבמאי אמר שנדרש מהסרט להגיע לרמות הללו כדי להחזיר את ההשקעה בו.

מצד שני, יש לאווטאר עוד כמה קלפים שעומדים לטובתו: זוהי הבכורה הגבוהה ביותר של הבמאי ג'יימס קמרון, שאחראי לסרטים בולטים כמו "אווטאר" הראשון כמובן, "טיטאניק" (הסרט השלישי הכי מכניס בהיסטוריה, אחרי "אווטאר" ו"הנוקמים 4: סוף המשחק"), ו"שליחות קטלנית 2". מעבר לתלת מימד שמייקר את עלויות הכרטיסים לקולנוע, 31 אחוזים מההכנסות מגיעות מהקרנות 'פרימיום' (בעלות גבוהה יותר) כמו IMAX. כמו כן, אין ל"אווטאר 2" תחרות בקופות עד פברואר 2023 כשיעלה "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה" מה שמאפשר לו למתוח רגליים ולהמשיך לגרוף הכנסות (צריך להעיר פה שאורך הסרט הוא למעלה מ-3 שעות, מה שאומר שלבתי הקולנוע יש פחות שעות ביממה להקרין את הסרט, כלומר פחות הזדמנויות להכניס כסף); והמצב מחוץ לצפון אמריקה נראה סביר בהחלט: הסרט הכניס 301 מיליון דולרים, כולל 57.1 מיליון מסין. זהו הסרט ההוליוודי הראשון מזה זמן רב שמגיע לסין, והמדינה הזו גם היתה ממדינות המפתח שדחפו את קודמו לשבור שיאים. ובצירוף של צפון אמריקה ושאר העולם מתקבל סכום של 435 מיליון דולרים, שהוא שני בשנת 2022 רק ל"דוקטור סטריינג' 2" (שלא עלה בסין עד היום).

"אווטאר 2: דרכם של המים".

"אווטאר 2: דרכם של המים".

נניח שלמישהו יש קשב לסרטים אחרים בקופות מלבד "אווטאר 2", ונספר שבצפון אמריקה ניצב במקום השני בטבלת שוברי הקופות "מי מפחד מסנטה?" עם תוספת של 5.6 מיליון דולרים בקרב 3,528 בתי קולנוע שהצטברה ל-35 מיליון דולרים ב-3 שבועות; "הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח" עם תוספת של 5.4 מ"ד בקרב 3,380 בתי קולנוע, שהצטברה ל-419 מ"ד ב-6 שבועות; "עולם מוזר" עם עוד 2.2 מיליון דולרים בקרב 2,870 בתי קולנוע שהצטברו ל-33.8 מיליון דולרים ב-4 שבועות; וחותם את החמישיה העליונה "התפריט" עם עוד 1.7 מיליון דולרים בקרב 1,875 בתי קולנוע שהצטברו לכדי 32.1 מיליון דולרים ב-5 שבועות.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?