קופות: "הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח" עם הבכורה השניה-בגובהה השנה, אבל נמוכה מהסרט הראשון

"הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח".

"הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח".

סרט גיבורי-העל שמרבית שחקניו כהי-עור "הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח" הצליח לעורר את קופות בתי הקולנוע בצפון אמריקה עם בכורה בגובה 180 מיליון דולרים בקרב 4,396 בתי קולנוע, על פי הערכות. בצד השלילי, זוהי בכורה נמוכה משל הסרט הקודם "הפנתר השחור", שהגיעה לכ-202 מיליון דולרים בחודש פברואר 2018. גם קשה להאמין שיהיה לחדש את יכולת ההישרדות של קודמו, אשר הניבה לו למעלה כ-700 מיליון דולרים במרוצת השבועות על המסך הגדול בצפון אמריקה. בצד החיובי, "הפנתר 2" שבר את השיא לבכורה בחודש נובמבר (מעל "משחקי הרעב 2: התלקחות"), העפיל על "תור: אהבה ורעם" שגרף 143 מ"ד בבכורתו מוקדם יותר השנה, והתמקם שני ברשימת הבכורות הטובות ביותר השנה, עם פער קטן-יחסית מ-187 מיליון הדולרים של "דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף".

מחוץ לצפון אמריקה גרף "הפנתר 2" תוספת של 150 מיליון דולרים, מה שאומר שמסביב לעולם הוא גרף בערך 330 מיליון דולרים. כדאי גם לשים לב שהאירועים הגיאו-פוליטים בין ארה"ב-סין-רוסיה ימנעו את עלייתו של הסרט על המסך הגדול במדינות הללו, שהיוו 124 מיליון דולרים מתוך 682 מיליון הדולרים שגרף קודמו "הפנתר השחור" מחוץ לצפון אמריקה. הווה אומר, יהיה ל"פנתר 2" קשה מאד להגיע למיליארד דולרים כמו קודמו.

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

"בלאק אדם". דוויין ג'ונסון.

סרט גיבורי-העל המתחרה "בלאק אדם" סיים את הבלעדיות שלו בז'אנר על הקופות, והציג בסופ"ש הרביעי שלו באקרנים ירידה סבירה של 52.9 אחוזים בהכנסותיו מסופה"ש שעבר. זה התבטא בתוספת של 8.6 מיליון דולרים בקרב 3,603 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 151.1 מיליון דולרים בצפון אמריקה, שזה לא מזהיר לסרט שעלה 200 מיליון דולרים. הישועה גם לא מגיעה משאר העולם, ובסך הכל הכנסותיו מסביב לעולם (כולל צפון אמריקה) הגיעו לכ-352 מיליון דולרים.

לעומתו, הקומדיה הרומנטית "כרטיס לגן עדן" עם ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס, הציגה ירידה זעומה של 28.6 אחוזים בהכנסות בסופ"ש הרביעי שלה באקרנים, משמע שלה דווקא יש כושר הישרדות גבוה בהרבה על המסך הגדול. זה התבטא בתוספת של 6.1 מיליון דולרים בקרב 3,640 בתי קולנוע, ובסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 56.5 מיליון דולרים בצפון אמריקה, ועוד 72.6 מ"ד משאר העולם.

סרט המשפחה "קרוקודייל לייל" הוסיף 3.2 מיליון דולרים בקרב 2,486 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 40.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט האימה "סמייל" עם תוספת של 2.3 מיליון דולרים בקרב 2,271 בתי קולנוע. בסך הכל ב-7 שבועות גרף הסרט 102.8 מיליון דולרים.

"הפייבלמנים". מישל וויליאמס, גבריאל לבל, פול דנו.

"הפייבלמנים". מישל וויליאמס, גבריאל לבל, פול דנו.

סרט הדרמה החצי-אוטוביוגרפי "הפייבלמנים" של סטיבן שפילברג (היהודי) הכניס בבכורתו 160 אלף דולרים בקרב 4 בתי קולנוע (בניו יורק ובלוס אנג'לס, שם ריכוזי היהודים הגדולים בארה"ב). הוא עתיד להתרחב ל-600 בתי קולנוע בחמישי של עוד שבועיים (24 בנובמבר), אז יש לו זמן להתרחב מפה-לאוזן.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?