נפתח לציבור: שירות הסטרימינג freeTV של קשת הושק בגרסת ניסיון בחינם

פרי-טי-וי (FreeTV).

פרי-טי-וי (FreeTV).

שירות הסטרימינג FreeTV של החברות קשת (ערוץ 12) ו-RGE (ערוץ הספורט, ערוץ הילדים, לוגי, ערוץ הכנסת ועוד) הושק בגרסת ניסיון לציבור הרחב, עם קמפיין פרסומי שעלה במוצאי יום העצמאות 2023 (אמש, ד'). ברקע ההשקה לניסיון, עומדת עתירה המתנהלת בבתי המשפט שפתחה המתחרה HOT.

פרי-טי-וי (FreeTV) הוא שירות סטרימינג המתנהל באפליקציות לטלויזיות חכמות ולסטרימרים תומכי אנדרואיד-טי-וי (ובעתיד גם בסמארטפונים ובטאבלטים) ועל גבי האינטרנט (OTT), כלומר אין צורך בטכנאי שיחבר חוטים כמו ב-yes וב-HOT, בדומה לשירותי נטפליקס ו'דיסני פלוס' הפועלים גם בישראל. השירות מרחיב את זמינות גרסת ההרצה שלו, שעד כה הוגבלה ל-600 מנוים, אבל לא הוצהר האם ישנה מגבלת כמות חדשה. הוא נתמך בשלב זה בטלויזיות סמסונג (Samsung) המבוססות על Tizen משנת יצור 2018 והלאה; טלויזיות חכמות הייסנס (Hisense) וטושיבה (Toshiba) המבוססות על VIDAA משנת 2020 והלאה; טלויזיות TCL, שיאומי (Xiaomi), סוני (Sony), פיליפס (Philips) וסטרימרים המריצים Android TV בגרסה 8 ומעלה.

פרי-טי-וי מתעתד להכיל בהשקתו המלאה/מסחרית כ-50 ערוצים בשידור חי (כמו ערוצי הברודקאסט הישראלים, ערוצי ספורט מסוימים, ערוצים זרים וכדומה) ו-30 אלף שעות צפיה בתכני VOD (כמובן בהובלת תכני הערוצים ששולטים בשירות, אבל גם סרטים ישראלים כגון "גבעת חלפון אינה עונה"). המודל העסקי של השירות כרגע מתבסס על תשלום יחיד לכל התכנים בו, ולכן לא צפוים לעלות בו ערוצי הספורט של צ'רלטון. בתקופת ההרצה יסתפקו המנוים ב-41 ערוצים וב-10,000 שעות VOD, על פי גלובס.

פרי-טי-וי הוא שירות הנמצא כאמור בבעלותן של קשת ו-RGE, כאשר RGE בעצמה נמצאת בבעלות חלקית בת 25% של קשת. בשלב זה מחירו הוא חינם אבל בעתיד הוא צפוי להתקצר לחודש ניסיון בחינם ואז עלות של כ-40 ש"ח בחודש. קשת נחשבת לגוף הטלויזיה החזק ביותר בישראל, עם ערוץ 12 וחברת החדשות שלו, וגם זרועות הפצה והפקת תכנים לחו"ל דרך 'קשת אינטרנשיונל' (ותת-החברה 'קשת סטודיוז'). עד כה היא למעשה 'עשתה עסקים עם כולם', והפיצה את תכניה בישראל לנטפליקס, ל-yes, HOT, פרטנר ולסלקום. התרחבותה כעת לתחום הטלויזיה הרב-ערוצית וה-VOD בעצמה גורמת לה לסכסוך בעיקר מול HOT, שהגישה תביעה למניעת עלייתו של שירות פרי-טי-וי והעתירות בנושא עוד מתנהלות. בימים האחרונים אף הוסרו כל תכני קשת מהוט.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?