הסטרימינג הישראלי freeTV חושף מחירים בהשקה רשמית: בין כ-30 לכ-55 ש"ח לחודש לכל החיים

פרי-טי-וי (FreeTV).

פרי-טי-וי (freeTV).

שירות הסטרימינג הישראלי freeTV עבר מגרסת ניסיון להשקה רשמית וחשף את המחירים שלו: 29.90 ש"ח לחודש לחבילת "Free 2" שמאפשרת לצפות בכל התכנים בשני מכשירים במקביל ובאיכות 4K, ו-39.90 ש"ח לחודש לחבילת "Free 5" שמאפשרת את אותם התנאים אבל עד חמישה מכשירים במקביל. בחברה מצהירים שמדובר ב"מבצע השקה" שבו המצטרפים ישארו עם המחיר קבוע לכל החיים, אבל לאחר תקופת המבצע, מצטרפים עתידיים ישלמו על אותן החבילות 39.90 ו-54.90 ש"ח לחודש, בהתאמה.

פרי-טי-וי (freeTV) הוא שירות סטרימינג מבית קשת (ערוץ 12) ו-RGE (ערוץ הספורט, ערוץ הילדים, לוגי, ערוץ הכנסת ועוד). כל עוד היצע התכנים של קשת ושל RGE זמין גם אצל מפעילי טלויזיה ישראלים אחרים ואינו בלעדי ל'פרי-טי-וי', קשה לראות בו בשורה גדולה. על ההיצע הדליל יחסית אפשר ללמוד גם מכך שמודדים בו כרגע את כמות התכנים בשעות (30 אלף שעות VOD לפי הצהרת החברה) בעוד אצל המתחרים מודדים בכמות הכותרים (30 אלף כותרים ב-NextTV וב-stingTV; בסלקום ובפרטנר 40 אלף; 50 אלף ב-yes+; ו-60 אלף ב-HOT, לפי הערכות או הצהרות החברות השונות). הסיבה להיצע הוא הסכמים ורכישות רבות שיש למתחרים – למשל סלקום, יס והוט עם HBO – וזה עוד לפני שהזכרנו שחלק מהמתחרים גם מציעים באותה העלות גם מנוי לשירותי סטרימינג זרים – נטפליקס, 'דיסני פלוס' ו'דיסקברי פלוס' (שבחו"ל עבר לשם 'מקס') – עם היצע תוכן עשיר עוד יותר.

המחיר של כ-30 ש"ח לשני מכשירים במקביל אינו שובר את השוק (נטפליקס עולה כ-33 ש"ח), אבל הוא כן מגלם בתוכו חידוש מרענן בשוק הישראלי שדומה יותר למודל הסטרימינג המקורי של נטפליקס: תמחור שמתיחס לכמות המכשירים ולא להיצע התוכן, וללא תשלומים נוספים. ב'פרי-טי-וי' המנוים יהנו מ-51 ערוצים, כולל עשרה ערוצי ספורט ו-12 ערוצי ילדים, בעוד מנוים של המתחרות מקבלים בחבילות הבסיס רק שני ערוצים או דומה לכך. מאידך, בגלל מודל התמחור הזה, מנוי 'פרי-טי-וי' לא יוכלו לבקש את ערוצי ספורט הפרימיום של צ'רלטון (עם הליגה האנגלית והגרמנית), משום שהם דורשים תשלום יעודי כמו אצל המתחרות.

פרי-טי-וי מתנהל באפליקציות לסמארטפונים, לטאבלטים, לטלויזיות חכמות ולסטרימרים תומכי אנדרואיד-טי-וי ועל גבי האינטרנט (OTT), כלומר אין צורך בטכנאי שיחבר חוטים כמו ב-yes וב-HOT. הוא כאמור בבעלותן של קשת ו-RGE, כאשר RGE בעצמה נמצאת בבעלות חלקית בת 25% של קשת. קשת נחשבת לגוף הטלויזיה החזק ביותר בישראל, עם ערוץ 12 וחברת החדשות שלו, וגם זרועות הפצה והפקת תכנים לחו"ל דרך 'קשת אינטרנשיונל' (ותת-החברה 'קשת סטודיוז'). עד הפעלת freeTV היא למעשה 'עשתה עסקים עם כולם', והפיצה את תכניה בישראל לנטפליקס, ל-yes, HOT, פרטנר ולסלקום. התרחבותה לתחום הטלויזיה הרב-ערוצית וה-VOD בעצמה גורמת לה לסכסוך בעיקר מול HOT, שהגישה תביעה למניעת עלייתו של שירות פרי-טי-וי והעתירות בנושא עוד מתנהלות.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?