"אסון סוכני הביון" באיטליה יהפוך לסדרת טלויזיה "מג'ורה" מאת תסריטאי "שעת נעילה"

"מלכודת בלב ים".

"מלכודת בלב ים".

חברת yes הזמינה סדרת מתח שתקבל השראה מ"אסון סוכני הביון" שאירע באגם באיטליה לפני כחודש. לסדרה הנקראת כרגע "מג'ורה" על שם האגם, מיועדים להיות 8 פרקים בני 40 דקות שיוביל יזהר הר לב ("שעת נעילה", "המדרשה"), אשר יכתוב את התסריט יחד עם אסתר נמדר-תמם ("מלכת היופי של ירושלים", "פמת"א: פרקליטות מחוז תל-אביב").

"אסון סוכני הביון" מיוחס לטביעתה של סירה באגם מג'ורה (Maggiore) בעקבות סערה קשה, אשר על פי דיווחים, גבתה את חייו של סוכן "המוסד" הישראלי בגמלאות שכונה בשם ארז שמעוני, כמו גם סוכן ביון איטלקי, קפטן הסירה ואישתו. ארבעת האנשים שמצאו את מותם היו חלק מ-23 איש שהיו על הסירה ולפי טענות 13 מהם היו סוכני ביון ישראלים ואיטלקים (כולל השניים שמתו). "יש הרבה יותר שאלות מתשובות על מה קרה על הסירה הזו ומה קרה אחרי שטבעה," מסרה לוראייטי מפיקת הסדרה דפנה פרנר. "למשל מדוע שלחה ישראל מטוס פרטי לחילוץ הקורבנות הישראלים?" עוד על פי וראייטי, עיתונאי חוקר ייעץ לסדרה, שתעסוק בשאלות נוספות כגון מדוע נעלמו מיד מזירת האירוע חלק מהניצולים, מי היתה אישתו הרוסיה של קפטן הסירה, ואיך איראן ורוסיה קשורות לנושא.

את הסדרה תפיק פרנר דרך 'ארצה הפקות' עבור yes בתור קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית-איטלקית, עם חברות ההפקה הצרפתיות 'פלאס דו מרשה' (Place du Marché) ו'קדור' (Kador) ועם 'טליה פרודוזיוני' (Talea Produzioni) האיטלקית. בינתים אין תאריכים לתחילת הצילומים וכדומה, וההפקה תמשיך לחפש מימון נוסף לה. כל החברות מעורבות בפרויקטים ישראלים נוספים: מותחן המשטרה "האמת" (ש.ל.ר, The Truth) של דפנה לוין, שרה קמינסקי ואורית זמיר אשר נמצאת בשלבי פוסט-פרודקשן; ו"חוליגנים" שכתבו לי גילת ויזהר הר-לב ויביים אילן עבודי, שאמורה להתחיל צילומים בימים אלה עבור 'כאן 11' בארץ ו-CANAL+ בצרפת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?