פרס לסרט הישראלי "מונוגמיה" בפסטיבל לוקרנו 2023

"מונוגמיה".

"מונוגמיה". צילום: אוהד מילשטיין.

סרט התעודה הישראלי "מונוגמיה" של אוהד מילשטיין קטף את הפרס הראשי בתחרות 'שבוע המבקרים' של פסטיבל לוקרנו 2023 (ה-76 במספר) שבשווייץ. את הפרס הראשי בתחרות הרשמית של הפסטיבל קטף הסרט "אזור קריטי" (ש.ל.ר, Critical Zone או Mantagheye Bohrani בשפת המקור) של הבמאי האיראני הרדוף עלי אחמדזדה.

זכייתו של עלי אחמדזדה לא צריכה להפתיע, ואפשר להניח שהיא פוליטית. הבמאי לא נכח בטקס הענקת הפרסים משום שהוא מנוע לצאת מאיראן בעקבות הסרט – שצולם ללא רשות מהממשל האיראני – וגם חברת מכירת הסרט להפצה בינלאומית 'לוקסבוקס' (Luxbox) הצרפתית, מסרה כי היא כמו הבמאי, קיבלה איומים לבטל את השתתפות הסרט בפסטיבל.

הזוכה הישראלי בתחרות 'שבוע המבקרים', "מונוגמיה", מתעד את הבמאי אוהד מילשטיין, שבעקבות התבוננות בתמונות האוהבות של הוריו כזוג צעיר, תוהה 50 שנה לאחר שצולמו על אהבתם: לאן נעלמה אותה אינטימיות שנראית בתמונות? האם ניתן להפריח מחדש את אותה אהבה? כיצד ניתן להימנע משחיקה והתדרדרות של קשר זוגי לאורך השנים? כיצד ניתן לשמר את הניצוץ?

"מונוגמיה".

"מונוגמיה". צילום: אוהד מילשטיין.

"מונוגמיה" הוא החלק השלישי בטרילוגיה המשפחתית של מילשטיין, אחרי "שבוע 23" משנת 2016, ו"לילות קיץ" שזכה בפרס הראשון של פסטיבל דוקאביב 2021 ובפרס אופיר לסרט התעודה הטוב ביותר באורך עד 60 דקות לשנת 2021.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?