המפיק הישראלי איתן אבן ("הקיץ של אביה", "אביבה אהובתי") הלך לעולמו

אחד המפיקים הבולטים בקולנוע הישראלי, איתן אבן, הלך לעולמו היום (ו') בגיל 75. בין הסרטים זוכי הפרסים שהפיק נמנים "הקיץ של אביה", "עץ הדומים תפוס", "הכוכבים של שלומי" ו"אביבה אהובתי", והוא חתן פרס אופיר למפעל חיים (2021) מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה, ששימש בעבר כיו"ר שלה (2011-2015).

אבן נולד ביוני 1948. הוא למד כלכלה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, ולמד גם בבית הספר הבינלאומי לקולנוע בלונדון. בשנת 1980 הקים עם הקולנוען נסים לוי את חברת ההפקות "סרטי לאן", והסרט הראשון שהפיקו היה "סיפור אינטימי", שבו הכירו הבמאי נדב לויתן והכוכבת חוה אלברשטיין ובעקבותיו הפכו לזוג. עוד הפיקו הצמד את "אדון ליאון" עם זאב רווח ו"אהבה גנובה", ולאחר מכן הקים אבן את חברת ההפקה 'אבנסטון' שדרכה הפיק את העיבוד הקולנועי לספר האוטוביוגרפי "הקיץ של אביה" מאת גילה אלמגור, שבו כיכבה. שיתוף הפעולה עם אלמגור המשיך גם לסרט ההמשך "עץ הדומים תפוס" ולסרט "מסוכנת", ולימים כשזכה בפרס אופיר למפעל חיים בשנת 2021, אלמגור היא שהגישה לו את הפרס. את "מסוכנת" ביים שמי זרחין, ואבן הפיק כאמור גם את שני הלהיטים הגדולים שלו "הכוכבים של שלומי" ו"אביבה אהובתי". בשנת 2007 הפיק את הסרט "החוב", שעובד לסרט אמריקאי 4 שנים מאוחר יותר בכיכובם של הלן מירן, סאם וורת'ינגטון וג'סיקה צ'סטיין. הסרט האחרון שהפיק היה "קולות רקע" בשנת 2019.

מלבד כהונתו בתור יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה בין השנים 2011 ל-2015, הוא גם שימש במרוצת השנים בתור חבר בהנהלתה, וגם חבר בהנהלת קרן הקולנוע הישראלי ויו"ר איגוד המפיקים. הוא הותיר אחריו 4 ילדים ו-7 נכדים.

"".

איתן אבן, צילום: באדיבות האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?