הסרט הישראלי הקצר "אור פנס יחיד" עם יעל אלקנה לפסטיבל סן סבסטיאן 2023

"אור פנס יחיד". יעל אלקנה.

"אור פנס יחיד". יעל אלקנה. צילום: עומר וייס.

הסרט הישראלי הקצר "אור פנס יחיד" של שי-לי עטרי יוקרן בפסטיבל הקולנוע סן סבסטיאן 2023 (ה-71 במספר) שבספרד. הסרט יוקרן במסגרת 'זבלטגי-טבקלרה' (Zabaltegi-Tabakalera) שבה ישתתפו 15 סרטים באורך מלא, 8 סרטים קצרים ו-2 סרטים באורך בינוני (מה שנקרא אצלנו לרוב 'סרטי טלויזיה').

במרכז "אור פנס יחיד" ניצבת הדמות לאלי (יעל אלקנה), שמותקפת מינית בחניון חשוך בתל אביב. היא ערה אבל לא זזה, רק מביטה בפנס רחוב בודד. בבוקר שאחרי, לאלי מתעוררת למציאות שהיא לא מוכנה לקבל. עוד מככבים בסרט בן זאב רביאןניר ארז ויואב בירן.

"זכיתי בצוות חם ואוהב," כתבה שי-לי עטרי בפייסבוק לכבוד קבלתו של הסרט לפסטיבל, "בו יצרנו סרט כמו היינו ילדים שמשחקים בארגז חול. מתנסים. שואלים שאלות. ולפעמים גם לוקחים סיכונים בידיעה שיהיה להם מחיר. תודה שעזרתם לי לא לפחד. היה לי חוויה כל כך טובה איתכם. כל כך מרפאת. עזרתם לי להשמיע את קולי ולא לוותר עליו. והאמת שהמחיר היה לא פשוט. היקום שלי התרסק בעקבות עשיית הסרט. נסיון ההשתקה. התלונה במשטרה. העימות. אבל לא ידעתי אז שהוא גם יביא לתיקון הכי גדול שלי. מה שכן, כל התהליך המטורף גרם לי לשכוח שבסוף זו יצירה שיש לה חיים משלה לאחר מכן. כלומר בסופו של דבר זה סרט שמתישהו יפגוש צופה."

פסטיבל סן סבסטיאן יתקיים השנה בין ה-22 ל-30 בספטמבר. הוא יפתח עם הסרט "הילד" (ש.ל.ר, The Boy) של היאו מיאזאקי, וינעל עם הסרט "קודם לרקוד" (ש.ל.ר, Dance First) של ג'יימס מארש.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?