"סעי בובה" – ביקורת #2: קומדית פעולה לא מצחיקה כלל

"סעי בובה". ג'רלדין ויסוונת'ן, מרגרט קוויילי.

"סעי בובה". ג'רלדין ויסוונת'ן, מרגרט קוויילי.

סרטו העלילתי הראשון של איתן כהן כבמאי סולו "סעי בובה", חלש באופן מביך, ולאחר ח"י סרטים משותפים עם האח ג'ואל, מסתבר שכמו במתמטיקה, השלם אכן גדול מחלקו.

עלילת הסרט מתרחשת בפילדלפיה בשנת 1999, כשג'יימי (מרגרט קוואלי) ומריאן (ג'רלדין ויסוואנת'אן), זוג ידידות לסביות, יוצאות למסור מכונית, שאותה קיבלו בחינם במסגרת שכירות "דרייב-אווי" בפילדלפיה (מקבלים את המכונית בחינם לכיוון אחד, כי היא צריכה להימסר ללקוח בעיר אחרת) ואותה הן אמורות להעביר לטלהאסי שבפלורידה. מה שהן לא יודעות, הוא שבתא המטען יש חבילה ששייכת לעבריינים ואלה יעשו הכל, כולל הכל, על מנת לשים את ידם על המשלוח הנעלם.

מדובר בקומדיית פעולה, ובמקרה הספיצפי הזה- בעיקר בקומדיה עם קטעי מכות פה ושם, כשהטון הקומי הוא הדומיננטי וגם סצינות האקשן הן קומיות באופיין. בכל מקרה, התוצאה הסופית היא, בעיניי, פיאסקו מוחלט, כששום דבר בסרט לא באמת עובד כמו שצריך – החל בליהוק, עבור בכתיבה וכלה בביצוע.

מרגרט קוואלי משחקת את הדמות שלה עם מבטא טקסני כבד ומגוחך, שלא תואם בכלל את יכולות המשחק הדי מוגבלות שלה. ג'רלדין ויסוואנת'אן נטולת כריזמה לחלוטין, ושתיהן ביחד (או לחוד) מקבלות 70 אחוז זמן מסך ו-80 אחוז מהדיאלוגים בסרט (בהערכה גסה אבל כנראה מדוייקת). זו הבעיה העיקרית של "סעי בובה", מכיוון שהסצינות שלהן מעצבנות ומביכות רוב הזמן. מעבר לכך, השחקנים שנותנים את העבודה הכי טובה בסרט – ביני פלדשטיין וקולמן דומינגו – מקבלים ביחד אולי 10 דקות זמן מסך, כששאר השחקנים עושים עבודה שלא תעזור להם לשפר את הסטטוס שלהם בתחום המשחק.

הבימוי מרגיש לי כמו סוג של סלף-אינדולג'נס (אין לזה מילה בעברית, מצטער), כלומר במאי ותיק שיצר כבר כמה וכמה יצירות מופת עם אחיו, רוצה לצאת ולעשות קצת כיף לבד ולעזאזל עם ההגיון והאיכות, רק תנו לו קצת להנות. והתוצאה, בהתאם, אינפנטילית ובו בזמן גם נטולת חן.

"סעי בובה". ג'ואי סלוטניק, סי-ג'יי ווילסון, קולמן דומינגו.

"סעי בובה". ג'ואי סלוטניק, סי-ג'יי ווילסון, קולמן דומינגו.

אם לא הייתי יודע מי היוצר, הייתי יכול לחשוב שמדובר בסרט גמר של סטודנטים שראו יותר מדי סרטים של טרנטינו ומרטין מקדונה, אבל שהיכולת שלהם פחותה ביחס לשאיפות שלהם. הסרט פשוט לא מצחיק בכלל, אפילו לא פעם אחת, וזה הדבר הכי גרוע שאפשר להגיד עליך כשאתה היוצר והתסריטאי הראשי. אולי הבעיה היא שהתסריטאית הנוספת, היא טרישיה קוק, אשתו של איתן, עורכת במקצועה, שערכה כמה מן היצירות היותר גדולות וחשובות של הצמד, אבל לא כתבה מעולם תסריט באורך מלא, וכשהיא אמורה לשמש תחליף לאח ג'ואל, אז די הגיוני שלא נקבל את אותה רמה של איכות.

דירוג: ★½☆☆☆

סעי בובה (בריטניה, ארה"ב, 2024)
בימוי: אית'ן כהן | תסריט: אית'ן כהןטרישיה קוק | משחק: מרגרט קווייליג'רלדין ויסוונת'ןביני פלדשטיןג'ואי סלוטניקסי-ג'יי ווילסוןקולמן דומינגופדרו פסקל | מוסיקה מקורית: קרטר בארוול | צילום: ארי וגנר
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-22.02.2024 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?