הסרט הישראלי "קרוב אלי" של תום נשר יתחרה בפסטיבל טרייבקה 2024

"קרוב אלי".

"קרוב אלי". צילום: תום נשר.

הסרט הישראלי "קרוב אלי" של תום נשר יוקרן בפסטיבל טרייבקה 2024 (ה-23 במספר) שבניו יורק, ארה"ב. תהיה זו הקרנת הבכורה העולמית של הסרט, שיתחרה במסגרת 'נקודות מבט' (Viewpoints).

נשר היא בתו של הקולנוען המצליח אבי נשר ("סוף העולם שמאלה"), ואחותו של ארי נשר שנהרג בתאונת דרכים. עלילת סרט הביכורים שלה "קרוב אלי" (אשר במקור נקרא "סוף סוף") מספרת על עדן (ליה אללוף, "עלומים"), אחותו הגדולה של נתי, שהיתה בטוחה שאין סודות ואין גבולות לאהבה הבלתי תלויה בינהם. אלא שלאחר שנתי נהרג בתאונת דרכים, עדן מגלה שהיתה לו אהבת אמת סודית אל מאיה, שהסתיר מפניה. היא מנסה לגלות מי היא מאיה (דריה רוזן, תפקיד ביכורים) ומה עוד הסתיר ממנה אחיה. עם הזמן נרקם קשר בין שתי הצעירות הכאובות בו הן ימלאו אחת באמצעות השניה את החלל הריק שנפער בחייהן. אט אט, השתיים הופכות לבלתי נפרדות. יחד הן ילמדו כי מוות הוא אולי סוף החיים, אך לא סופה של האהבה. עוד מככבים בסרט נטע גרטייעקב זדה דניאלעידו טאקואופק פסח (בן זוגה של אללוף מאז "עלומים"), המוסיקאי שלומי שבן בתפקיד ראשון על המסך, הראפר שי טרא ליטמן וסולנית "לולה מארש" יעל שושנה כהן.

על רקע מלחמת חרבות ברזל, בשבועות האחרונים הידרדרו הפגנות בקמפוסים של אוניברסיטאות בארה"ב, ואוניברסיטת קולומביה בניו יורק בפרט, להשלטת פחד באוכלוסיה היהודית הלומדת בהם. הבמאית תום נשר לא נשמעת חוששת להגיע לפסטיבל ומסרה: "בימים קשים אלו, בהם אנחנו רואים חרמות על אמנות ישראלית והפגנות ענק ברחבי העולם, ובניו יורק במיוחד, זו גאווה גדולה עבורנו שהסרט נבחר להציג בפסטיבל יוקרתי כמו פסטיבל טרייבקה, בלב מנהטן." מנהלת ההפצה של הסרט, לירון אדרי, הוסיפה: "פסטיבל טרייבקה נוסד בידי רוברט דה נירו וג'יין רוזנטל כתגובה לאימה והחרדה ששררה בניו יורק וארצות הברית כולה למאורעות ה-11 בספטמבר. ובעצם הכללתו של סרט ישראלי בפסטיבל היוקרתי הזה, דווקא בתקופה הנוכחית, זהו מסר שמהדהד שוב."

עוד מסרה נשר: "הלב שלי מלא בגאווה בשותפים היקרים שלי ליצירת הסרט – השחקניות והשחקנים, הצוות, וכל מי שלקח חלק במסע הארוך והמרגש הזה. הנשמה שלנו מושקעת כולה בסרט הזה, שנוצר מתוך כאב גדול ובהמון אהבה לחיים ולעוצמה שלהם. 'קרוב אלי' נועד עבור כל מי שבוחר בחיים, גם אחרי אובדן וכאב אינסופי. ההתרגשות לקראת הפרמיירה העולמית של הסרט היא עצומה, אבל יותר מכל דבר אחר, אני מחכה ליום בו הסרט יפגוש את הקהל הישראלי."

את הסרט הפיקו תותים הפקות, סרטי יונייטד קינג (שיפיצו אותו לקולנוע), סרטי האחים רוגובין, מאונטיין טופ פרודקשנס ופנדנגו, בתמיכת קרן רבינוביץ'. בהפקה מצפים להעלות אותו על המסך הגדול בישראל בהמשך השנה, אבל אולי קודם הוא ינסה להתקבל לפסטיבל ישראלי בולט כמו ירושלים או חיפה (אם יתקיימו).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?