מקבץ המלצות סינמטקים 01.10-07.10.09

מתוך מחוז 9, שיפתח את פסטיבל אייקון 2009.

מתוך מחוז 9, שיפתח את פסטיבל אייקון 2009.

אירועים מיוחדים

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-25 בחיפה
3.10-10.10, סינמטק חיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה יפתח עם "לקחת את וודסטוק", וימשיך להקרין סרטים במהלך כל חול המועד סוכות. את כל הפרטים על הפסטיבל כבר כתבנו, אז לחצו כאן כדי לעבור לרשימת הסרטים הבולטים בפסטיבל, או לחצו כאן כדי לעבור לרשימת הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל.
זמני הקרנות יומיים באתר הפסטיבל

פסטיבל אייקון ה-13 למדע בדיוני, פנטסיה ומשחקי תפקידים
4.10-10.10, סינמטק תל אביב

פסטיבל אייקון יפתח השנה עם "מחוז 9", וימשיך להקרין סרטים ולהוות מפלט מדע בדיוני במהלך כל חול המועד סוכות. לחצו כאן לרשימת הסרטים המלאה שתוקרן בפסטיבל, שבראשה עומדת יצירת המופת הידועה "מטרופוליס" של פריץ לאנג אשר תוקרן בעותק 35 מ"מ משוחזר.
זמני הקרנות יומיים באתר הפסטיבל

סרטים מומלצים

"מ.א.ש" (1970)

סרטו המצחיק והמצליח של רוברט אלטמן, המתרחש ב-1951 בבית חולים צבאי אמריקאי בעת מלחמת קוריאה, יצא בשיא ההתנגדות למלחמה שהתנהלה בויאטנם, והשפיע לא מעט על "גבעת חלפון אינה עונה" (1976) למקרה שחלקים יראו לכם מוכרים. ב-1972 נוצרה הסדרה "מאש" בכיכובו של אלן אלדה, שנמשכה אחת עשרה שנים (יותר שנים מהמלחמה). "מאש" הן ראשי תיבות באנגלית של בית חולים (H) כירורגי (S) צבאי (A) נייד (M).

זמני הקרנה:
3.10 סינמטק הרצליה, 20:30

—–

"גוניס" (1985)

סרט הרפתקאות נהדר לבני נוער ולילדים, עם שחקנים צעירים ומבוגרים שרובם מוכרים מסרטים גם היום, ביניהם: ג'וש ברולין ("מילק", "ארץ קשוחה"), שון אסטין (טרילוגיית "שר הטבעות") וג'ון פנטוליאנו ("מטריקס"). בסוף הסרט הילדים מדברים בהתלהבות על מה שקרה להם, כולל על תמנון ענק, שהופיע בקטע שהוצא בעריכה ואותו ניתן לראות כאן.

זמני הקרנה:
6.10 סינמטק תל אביב, 12:00

—–

"הנסיכה הקסומה" (1987)

עוד לא ראיתם את הסרט הזה? בני כמה אתם? אתם חייבים לראות את הסרט הזה! מצחיק, מקורי, מרגש, מפתיע. אחד הסרטים הכי מהנים שנעשו אי פעם, ומתאים באמת לכל המשפחה. בארץ הוקרן בבתי הקולנוע במשך למעלה משנה, אך בשאר העולם הוא לא כל כך הצליח ומצא לו קהל נאמן (שבוי ומרבה ציטוט) רק מאוחר יותר. משחק טוב של כולם (כולל רובין רייט ובילי קריסטל בתפקיד אורח), מוסיקה טובה, קרבות חרבות נהדרים וקרבות מילוליים מדהימים. סיפור עם הרפתקה, אהבה והומור. מה עוד אפשר לבקש מסרט?

זמני הקרנה:
7.10 סינמטק תל אביב, 11:00

—–

"דני רוז מברודווי" (1984)

אחד הסרטים הטובים של וודי אלן, שמונים דקות מצחיקות ומרגשות, עם עוד הופעה נהדרת של מיה פארו. אחד מחמשת הסרטים של אלן שצולמו בשחור-לבן, וכולל את האלמנטים הקבועים של אלן כשהיה בשיאו: פשע, אמונה באלוהים, יהדות, קומיקאים, ניו-יורק.

זמני הקרנה:
7.10 סינמטק ירושלים, 17:00

השתתף בכתיבה: אלי שגב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?