המועצה עידכנה את תנאי ההשקעה של yes ו-HOT בהפקות מקור

המועצה לשידורי כבלים ולוין עדכנה את חובותיהן של yes ו-HOT להפקות מקור, בעקבות שימוע שיזמה מול שתי החברות. בשימוע, שבעיקר נועד להשקיט את הרוחות לאחר ההקלות שלהן זוכות זכייניות ערוץ 2 ו-10 בעקבות המשבר לו נקלעה האחרונה, הביעו חברות הכבלים והלוין השגות לגבי חובותיהן להשקעה בהפקות מקור מקומיות.

ואלו הם השינוים עליהם החליטה המועצה:

  1. ההכרה על הוצאות פיתוח תסריטים תגדל פי 3 – עד ל-1.5% מכלל ההוצאה על הז'אנר – לעומת 0.5% כיום, ושליש מהסכום החדש יוקצה לטובת פיתוח תסריטים תיעודיים. הגדלת הוצאות הפיתוח צפויה להניב ריבוי ברעיונות חדשים ועידוד פיתוחם של תסריטים רבים יותר.
  2. הגדלת כמות הפרקים שיופקו עבור 'סדרת דרמה קצרה' (מיני-סדרה), מ-6 פרקים לכל היותר, ל-13 פרקים לכל היותר (כמו ברשתות השידור האמריקאיות). מינימום הפרקים שירכיבו סדרת דרמה קצרה – העומד על 2 פרקים – נותר בהינו.
  3. מתן אפשרות להשקיע עד 25% מסכום ההשקעה הרגיל – בסרטים ובסדרות תעודה שאורכם אינו עולה על 35 דקות (כרגע קיימת תקרת מינימום לאורכם של סרטים וסדרות שמותר לחברות לתמוך בהפקתם).

יו"ר מועצת הכבלים והלוין, ניצן חן, אמר כי "HOT ו-yes משמשות כספקי התכנים המקוריים העיקריים והן מפתחות תוכניות וסדרות מופת, הזוכות להערכה ולפרסים רבים. היקף ההשקעה הניכר, העולה על הסכום בו מחויבות החברות להשקיע על פי כללי הרגולציה, מלמד שחברות הכבלים והלוין השכילו להבין את החשיבות שבהפקות מקור, ועל כן אין חשש לתת להן חופש אמנותי ויצירתי, על מנת שימשיכו לפתח וליצור תוכניות איכותיות, להנאת הצופים כולם."

אגב דבריו של חן: יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע, מרק רוזנבאום, דווקא טען בנאומו בטקס הענקת פרסי אופיר 2009 כי yes אינה עומדת בחובותיה להפקות מקור, שקובעים תקני הרגולציה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?