שוברי קופות 28.12.09: "אווטאר" יציב בראש

מתוך אווטאר.

מתוך אווטאר.

"אווטאר" עמד איתן בסוף השבוע השני שלו באקרנים בארה"ב, וגרף עוד 75 מיליון דולרים על פי הערכות, ב-3,456 בתי קולנוע. הסכום המדהים הזה לגריפה בסוף השבוע השני הוא פחות או יותר מה שעשה "האביר האפל" בשבוע השני שלו, אלא שעבור האחרון מדובר בירידה של 52.5 אחוזים ברווחים. "אווטאר" מצידו נסמך על ביקורות חיוביות ותמריצים מהקהל של מפה-לאוזן, וירד בהכנסות ב-2.6 אחוזים בלבד. בחזית העולמית, "אווטאר" גרף עוד 145 מיליון דולרים מ-14,844 בתי קולנוע ברחבי תבל, שהם ירידה זעומה גם כן יחסית, של 12 אחוזים בלבד.

אך סוף השבוע של חג המולד השנה לא היה טוב רק ל"אווטאר": "שרלוק הולמס" של גאי ריצ'י, שגם ממנו כמו מ"אווטאר" לא התלהבתי (עוד סרט של גאי ריצ'י, שנראה בדיוק כמו כל סרט אחר של גאי ריצ'י), פתח ביום החג עצמו (ו') עם שיא של 24.8 מיליון דולרים, על פי הערכות. רק לשם השוואה, "מארלי ואני" שהחזיק עד כה בשיא, פתח בזמנו עם 14.4 מיליון דולרים בלבד ביומו הראשון של חג המולד באקרנים אשתקד. התלהבותו של הקהל דעכה מעט ביומיים הבאים של "שרלוק" באקרנים, והסרט תפס את המקום השני והמכובד עם רווחים בסך 65.4 מיליון דולרים מ-3,626 בתי קולנוע.

סרט המשפחה "אלוין והצ'יפמאנקס 2" פתח עם סכום יפה מאד גם כן, בן 50.2 מיליון דולרים, על פי הערכות, והתברג למקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע. הקומדיה הבוגרת יותר בכיכובם של מריל סטריפ, סטיב מרטין ואלק בולדווין, "זה מסובך", פתחה עם 22.1 מיליון דולרים בלבד; ואחריה "תלוי באויר" שזכה להפצה רחבה סוף סוף ב-1,895 בתי קולנוע, גרף 11.8 מיליון דולרים וחתם את החמישיה העליונה.

שיוכים: שוברי קופות
אן

אווטאר – יצירת מופת !!!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?