ביקורת טלויזיה: עקרות בית נואשות, עונה שישית

עקרות בית נואשות.

עקרות בית נואשות.

עקרות הבית הכי נואשות ומשעשעות שיש חוזרות בעונה שישית ותוססת מתמיד. yes שידרה אמש את הפרק הראשון, לו חיכו רבות ורבים (צריך להיות פוליטקלי קורקט) בשקיקה מזה חודשים רבים. אז אני מודה ומתוודה שלא עמדתי בפיתוי וכבר הספקתי לראות את עשרת הפרקים הראשונים – ועם זאת מדובר ביום חג, ללא עוררין.

ב-2004 הביאה לעולמנו רשת הטלויזיה ABC ומארק צ'ארי הכותב הראשי, את בנות הפרבר האמריקאי 'פיירוויו'. כבר אז היו כאלו שפקפקו בנושא הסדרה ותהו מה כבר יכול לקרות בפרבר אמריקאי שקט בו מתגוררות ארבע נשים שנראות טוב לגילן? מסתבר שהרבה. הפרק הראשון הספיק לי כדי שאאמץ לחיקי את העולם הבדיוני של רחוב ויסטריה ליין. באותה אווירה שקטה ופסטורלית, קשה להאמין שמרי אליס תחליט ליטול את חייה ביריית אקדח שתפר את שלוות התושבים. מאותו רגע ואילך הופכת מרי אליס למספרת כל יודעת ב-voice over, שיודעת בדיוק מה נמצא מאחורי כל דלת נעולה. השאר הוא כמובן היסטוריה. מאז ועד היום כל המכורים לדבר עברו עם הבנות כמעט הכל. מטורנדו ברחובות ועד לחטיפת בני ערובה בסופרמרקט המקומי לא יכולתי לוותר על ברי, סוזן, גבי ולינט.

יש לי תחושה חזקה, שהעונה הנוכחית תחזיר ל"עקרות בית נואשות" את הכבוד שמגיע לה כמלודרמת מתח נשכנית. העונה החמישית בהחלט דישדשה לכיוון הישימון ולא עשתה ממש טוב עם הבנות. מותה הטרגי של אידי, הוא מבחינתי גולת הכותרת של אותה עונה ונתפס כ"סיום של עידן", אם יורשה לי לשאול את האימרה הידועה מ"סיינפלד". למרות האובדן של אידי ואף על פי שהעונה הקודמת איכזבה במקצת, לא הסכמתי לוותר על הבנות.

אז איפה הפסקנו?

כיאה למסורת של עקרות בית גם העונה החמישית הסתיימה בחתונה. הפעם זהות הכלה לא ידועה, אבל החתן התורן שלנו הוא מייק (ג'יימס דנטון), השרברב ההורס. [ספוילר] אז וואו איזה הלם, אני כל כך המומה (לא) – זו היתה סוזן (טרי האצ'ר) הנוירוטית. [/ספוילר] על כל פנים, הפרק הראשון העונה ממשיך עם אחת הנוסחאות האהובות על התוכנית ויוצריה. קודם מוצגת לפנינו סיטואציה מההווה ואז מחזירים אותנו אחורה, כדי לתאר את כל מה שקדם לאירועי החתונה הלבנה.

אז מה מסתמנים כקווי עלילה מרכזיים של העונה אתם שואלים: ברי (מרשיה קרוס) מתחילה רומן לא ברור עם קרל, קרלוס (ריקרדו שבירה) וגבי (אווה לונגוריה פרקר) מקבלים את האחיינית הסוררת אנה תחת חסותם, לינט לא ממש מאושרת מההיריון הכפול שלה, ג'ולי (אנדריאה בוון) חוזרת לשכונה והיא כבר לא הילדה הטובה של אמאל'ה סוזן, וקתרין לא ממש הולכת לוותר לסוזן על מייק כל כך בקלות. כמובן שכל זה לא מספיק בשביל עקרות הבית שלנו ולשכונה מגיעים שכנים חדשים (איטלקים, לא סתם), עם סודות ועבר מסתורי שיתבל קצת את העניינים.

אז מה הולך לקרות? אני מצפה לראות בעונה הזו את הנואשות פוגשות את "פני צלקת" ו"הסנדק", בהתאם לצלע האיטלקית. מה שבטוח מחכים לנו רגעים לא נואשים בכלל בהמשך. אם כבר הגעתם עד כאן, אז אתם יודעים, שהפרק הסתיים באיש מסתורי שחונק את ג'ולי. מי זה? למה הוא עושה את זה? לצערי הרב לא נגלה זאת גם בעשרת הפרקים הבאים, אבל אם בא לכם להעלות רשימת חשודים מכל העונות במעשה הטוקבקים לשירותכם – לכו על זה. מאחלת לכולנו עונה עסיסית מלאת תככים ומזימות.

עקרות בית נואשות
עונה שישית
ימי ראשון, yes Stars Drama/yes Stars Drama HD בשעה 21:25

מיסטר דובדבני

חשודים מכל העונות, אה? יש רק מישהי אחת שמסוגלת לזה – פלישיה טילמן

לי יש הרגשה שזה ז'אק הבן של מארי אליס

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?