בעקבות הולמרק: הוט עתרה לבג"צ נגד מועצת הכבלים והלוין

חברת הכבלים HOT הגישה עתירה לבג"צ נגד מועצת הכבלים והלוין בטענה כי החלטתו של יו"ר מועצת הכבלים והלוין, ניצן חן, להכריח את החברה לאפשר למנויה להתנתק ללא תשלום קנס על רקע הורדת ערוץ הולמרק הבין-לאומי – אינה חוקית. לפי הוט, אין להטיל את חובת הפיצוי ללקוחות עליה, משום שההחלטה להסיר את הערוץ מלוח המשדרים באה מהחברה המשדרת, NBC-יוניברסל הבין-לאומית.

במהלך חודש נובמבר הודיעה NBC-יוניברסל על הפסקת פעילותו של ערוץ הולמרק בישראל בשל אי-כדאיות כלכלית, וההחלטה השפיעה הן על הוט והן על חברת הלוין יס. בעקבות ההחלטה הודיע יו"ר מועצת הכבלים והלוין לקהל הצרכנים כי בחודש הקרוב הם רשאים להתנתק משתי החברות, מבלי שיחויבו בקנס כלשהוא כפיצוי על הורדת הערוץ. נטען כי אלפי לקוחות פנו לחברות על מנת להתנתק ממנויהם, והוט נאלצה לספוג הפסדים בגובה מיליוני ש"ח על ניתוקים, ושימור לקוחות אחרים באמצעות מתן הטבות שונות.

עוד טוענת החברה כי רק באחרונה העלתה את ערוץ HOT Family, אשר משדר תכני רכש דומים לאלה ששידר עד כה ערוץ הולמרק. בחברה טוענים כי עיבו את תכני הרכש שלהם במיליוני שקלים, ולכן החובה שהוטלה עליהם להמשיך ולפצות את המנוים אינה הוגנת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?