ביקורת: פרשס – מבוסס על רב המכר "פוש" מאת ספייר

גבורי סידיבי. מתוך פרשס.

גבורי סידיבי. מתוך פרשס.

"פרשס", כינויה של נערה בתיכון בשם קלריס ג'ונס, אינו סרט רע, אך קשה להמליץ עליו מכיוון שסיפורה של פרשס אינו קל. כל השחקניות מציגות משחק נהדר, אך מעבר לכך שהחיים של פרשס נוראיים ועצובים, רע לה ושוב רע לה ועוד יותר רע לה והיא פוגשת כמה אנשים טובים, אין הרבה בסרט. ישנם חלקים שמנצלים את מצוקתה כדי לעורר בנו רגשות למרות שדי בסיפור ובדמויות המעניינות כדי לעורר סקרנות.

"פרשס מבוסס על רב המכר "פוש" מאת ספייר" זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס 2009 ומעומד לשישה פרסי אוסקר: סרט, במאי (לי דניאלס, הבמאי השחור השני אי פעם שמועמד לאוסקר על בימוי), שחקנית (סרטה הראשון של גבורי סידיבי), שחקנית משנה (מוניק, שתצטרך לעשות עצמה מופתעת כששמה יוכרז), תסריט מעובד ועריכה.

סיפורה העצוב של פרשס (גבורי סידיבי) מתרחש בסוף שנות השמונים של המאה העשרים. היא שמנה מאוד, אנאלפביתית (לכן כתוביות הפתיחה כתובות באופן פונטי ובסוגריים הן כתובות כמו שצריך) ובהריון שני בגיל 16. היא חיה בהארלם עם אמה (מוניק) שמתעללת בה בכל דרך אפשרית- פיזית, מילולית, נפשית. פרשס עוזבת את בית הספר שלה ועוברת ללמוד באופן אקסטרני בכיתה קטנה.

מוניק. מתוך פרשס.

מוניק. מתוך פרשס.

מוניק משחקת בצורה נהדרת אמא רעה ואכזרית. פולה פאטון היפהפה מגלמת את המורה, וסביר להניח שנראה אותה בקרוב בסרטים רבים. גם השחקניות הלא מוכרות שמגלמות את התלמידות האחרות בכיתה טובות וכל אחת בעלת ייחוד משלה. בסרט מופיעים גם הזמרים לני קרביץ כאח בית חולים ומריה קארי כעובדת סוציאלית.

דירוג: ★★★☆☆

פרשס מבוסס על רב המכר "פוש" מאת ספייר
ארה"ב, 2009
119 דקות.
הפצה: סרטי שובל – יונייטד קינג, החל מה-19.02.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
לי דניאלס
תסריט:
ג'פרי פלטשר
שחקנים:
גבורי סידיבי
מוניק

איפה הביקורת פה?
היה פה תיאור העלילה נטו,וציון.

צפיתי אתמול בסרט,ועכשיו ברורה לי המשמעות של המילה "מטלטל" כשהיא נאמרת על סרט.
סרט חזק ועוצמתי בעיקר בשל האותנטיות שלו.
השחקנים הלא מוכרים נותנים הופעה מהפנטת שגורמת לכל צופה להאמין למשחק המשכנע שלהם.

הסיפור עצמו לבד שווה את שלושת הכוכבים שנתת בביקורת שלך,את השניים האחרים (או לפחות עוד אחד וחצי) אני נותן על המשחק המדהים,הצילום הנפלא והתחושה הכל כך חזקה שהסרט השאיר אותי איתה,ובסופו של דבר,בעיני בזה נמדד סרט טוב באמת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?