ביקורת DVD: בעקבות אנשי המערות

מתוך בעקבות אנשי המערות.

מתוך בעקבות אנשי המערות.

כמו כל מותג טוב בחיים, גם BBC, כמעט אף פעם לא מאכזבים. אנחנו לא יודעים איך זה בדיוק אצל אחרים, אבל כשאנחנו שמנו את הדי.וי.די של "בעקבות אנשי המערות", התרווחנו על הספה האהובה עלינו, ולחצנו "פליי", אחזה אותנו התרגשות קלה, שכן לא מדובר ב'סתם' די.וי.די, ב'עוד' סרט הוליוודי, כי אם בהפקה של ה-BBC. מה בן אדם צריך לדעת יותר מזה, כדי ליצור אצלו רמה כלשהיא של ריגוש? ואכן, פרק אחר פרק (4 סה"כ) צפינו בהנאה ובסקרנות, וכמעט ללא רגעי שעמום – וכעת אנחנו יכולים להמליץ על הצפייה בהפקה מושקעת זו.

אז נכון, לא מדובר ב"סרט חובה לכל מי שמחשיב את עצמו סקרן", שכן לא מדובר בעלילה מי יודע מה, וגם לא ביכולות משחק מטורפות, ובטח שאין פאנצ' ליין מטורף ובלתי צפוי. ובכל זאת, מי שמבקש לעצמו שעתיים של עניין וצפייה מרתקים, עם רגעי מתח קלים פה ושם, יכול להנות בלי לשים לב. מי שמחפש את האקשן והמתח, שייקח משהו אחר בבלוקבסטר ("מחוז 9" או אחד החדשים האחרים שנשמעים לא רעים).

"בעקבות אנשי המערות" לוקח את הצופה, באמצעות מנחה חנון וחביב, בריטי מן הסתם (על כל גינוניו), אחורה בזמן (עד 8 מיליון שנים אחורה!!!) לחקור את עברו של האדם הקדמון ולחוות מחדש את אורח חייו בעולם שונה מזה של היום. סדרה מיוחדת זו, הכוללת, כפי שכבר הזכרנו, 4 פרקים בני 30 דקות כל אחד, מתחילה אחורה בזמן ומתקדמת עם השנים, מצביעה על התפתחות קופי-האדם, עד לשלב הסופי, זה שממנו נטען שאנו באנו. הסדרה מביאה מחיי היומיום של התפתחות הגזעים השונים שהביאו לאדם הקדמון, מהמתחים ומסגנון חייהם, בצורה עלילתית יחסית, מגוונת ומרתקת, עד גבול מסוים כמובן.

אפקטים חדשניים, צילומי טבע מרהיבים אשר שזורים בעלילה, איפור ותחפושות אמינים וייחודיים – כל אלו מצליחים להביא לכדי "שחזור" אותנטי יחסי, כזה שלא נותר לך אלא להפקיד את אמונך ביד ההפקה המושקעת הזו, ולהאמין שזה הכי קרוב למציאות שניתן. באמצעות הסדרה המושקעת הזו, אנו מצליחים לחוות את ההיסטוריה שלנו כבני אדם ולהבין כמה מאותם אנשי מערות וקודמיהם – נותר בנו היום. אינסטינקטים, יכולת הישרדות, מחשבות ורגשות – האם היו קיימים גם באבות אבותינו, או שמא התפתחו רק עם יצירת האדם המודרני?

בהתחשב בעובדה שהשחקנים משחקים קופים ההולכים על שתיים, קשה לדבר על יכולות משחק, ואולם יש לציין לטובה את ההפקה המושקעת שמביאה מן האותנטיות והתחושה האמיתית ומונעים, רוב הזמן, פקפוק או תהיות.

לכל חובבי הטבע, החקר ההיסטורי, או סתם אלו שמחפשים עניין גם בדברים שונים מסרטים וסדרות HBO מושקעות – אין ספק כי תצליחו להפיק מהסדרה הזו את המיטב. לכל אלו שנוטים להשתעמם מכאלו דברים, היינו ממליצים לוותר מראש, שכן אין פה משהו מיוחד שיסחף אתכם הפעם, בניגוד לתמיד.

נ.ב: יכול להיות רעיון מקורי למתנה.

בעקבות אנשי המערות
אנגליה, 2003
120 דקות.
הפצה: NMC יונייטד, החל מה-27.01.2010 זמין לרכישה ולהשכרה על DVD.
בימוי:
ריצ'ארד דייל
פייר דה לספינויס

שיוכים: ביקורות DVD
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?