מקבץ המלצות סינמטקים 29.04-05.05.2010

מתוך החבר'ה הטובים.

מתוך החבר'ה הטובים.

אירועים מיוחדים

הפסטיבל הבין-לאומי ה-3 לסרטי פועלים
1.5-8.5 סינמטק חיפה

הפסטיבל השלישי לסרטי פועלים מתמקד השנה במאבקי עובדים ועובדות בישראל ובעולם. הפסטיבל יפתח עם סרטם של יונתן בן אפרת וישי גולן, "ויסקונסין", על תוכנית ויסקונסין שנועדה להכשיר מחדש מובטלים למציאת עבודה חדשה.

סרטים מומלצים

"החבר'ה הטובים" (1990)

איתן גפני ונועם סטולרמן מהבלוג 'רוזבאד' בחרו בסרטו של מרטין סקורסזה להקרנה השבועית שלהם בסינמטק הרצליה. 10 ש"ח הנחה לקוראי הבלוג שיציגו את הקופון מכאן.

עוד סרט טוב של מרטין סקורסיזה ורוברט דה-נירו. ג'ו פשי, ששיחק את אחיו של דה-נירו ב"השור הזועם" (1980) של סקורסיזה, זכה באוסקר על תפקידו. ללוריין בראקו, שהיתה מועמדת לאוסקר על הסרט, הוצע לשחק את התפקיד של כרמלה סופרנו ב"הסופרנוס" אך בחרה בתפקיד של ד"ר ג'ניפר מלפי מכיוון ש"כבר גילמתי את אשת מאפיונר". בתפקיד הראשי ריי ליוטה, שבדרך כלל משחק רעים ו/או פסיכים. קטע הפתיחה עם הקריינות, כשהמצלמה עוברת במועדון מחוקה ומצוטט, מהימים שלסקורסיזה היו תסריטים טובים, שחקנים מצוינים ורצון לספר סיפור טוב מבלי להמם באמצעים טכניים (כמו ב"הטייס", לדוגמה).

הקרנות:
30.4 הרצליה, 14:00

רוצה להוסיף לרשימת הסינמטקים את סינמה פריפריה, בזכרון יעקב. מדובר במועדון קולנוע קטן ואיכותי בעל אופי סינמטקי לכל דבר. הסרטים נבחרים בקפידה ומביאים קולנוע מגוון ואיכותי לפריפריה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?