מקבץ המלצות סינמטקים 12.5-6.05.2010

אמיל הירש. מתוך עד קצה העולם.

אמיל הירש. מתוך עד קצה העולם.

סרטים מומלצים

"סיפור חיים" (1994)

סרט מעולה עם גונג לי המדהימה. לא סרט סיני מרהיב עם קרבות כפי שהבמאי, ז'אנג יימו, עשה בהמשך ("גיבור", "מחול הפגיונות"), אלא פשוט… סיפור חיים של אישה לאורך שנים.

הקרנות:
6.5 סינמטק ירושלים, 19:30

—–

"קיקה" (1993)

סרט צבעוני כמו כל סרטיו של הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר, ואחד מסרטיו המופרעים האחרונים. זהו גם הסרט האחרון שלו שבו כיכבה ויקטוריה אבריל ("קשור אותי, אהוב אותי", "עקבים גבוהים").

הקרנות:
8.5 סינמטק חולון, 18:00

—–

"וול סטריט" (1987)

סרטו של אוליבר סטון שהביא למייקל דאגלס את האוסקר הראשון שלו כשחקן (הוא זכה כמפיק "קן הקוקיה"). מרטין שין מגלם את אביו של בנו-בחיים צ'רלי.

השנה יצא סרט המשך מסקרן למדי.

הקרנות:
9.5 סינמטק ירושלים, 10:30

—–

"עד קצה העולם" (2007)

אחד הסרטים הטובים ביותר של 2007, שלא הוקרן בארץ בבתי הקולנוע. סרטו הרביעי של שון פן כבמאי, בכיכובו של אמיל הירש ששיחק גם ב"מילק" עם פן, "ספיד רייסר" ובתפקיד של החייל ב"לקחת את וודסטוק". מי לא חלם מתישהו לחיות בטבע? כריס (הירש) לקח את זה לקיצוניות. מבוסס על סיפור אמיתי. בסרט מופיעים שלל שחקנים מוכרים בתפקידי משנה, כולל ויליאם הארט ומרשה גיי הרדן כהוריו של כריס, קת'רין קיניר, וינס ווהן בתפקיד דרמתי לשם שינוי, קריסטין סטוארט ("דמדומים") והאל הולברוק שהיה מועמד לאוסקר כשחקן משנה ובגיל 82 הפך לשחקן הזקן ביותר אי פעם שהיה מועמד לאוסקר.

הקרנות:
11.5 סינמטק ירושלים, 19:00

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?