מצפים ל"סקס והעיר הגדולה 2": להיסחף מחדש עם ביג

מימין לשמאל: קריסטין דיויס, קים קטרל, שרה ג'סיקה פרקר וסינתיה ניקסון. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

מימין לשמאל: קריסטין דיויס, קים קטרל, שרה ג'סיקה פרקר וסינתיה ניקסון. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

קצת לפני שהגיע המילניום, חרדת באג 2000 והפחד האפוקליפטי מהשמדתו של העולם הגיעו למסך הקטן ארבע נשים, שהפכו את כל המוסכמות הנוגעות לנשיות באשר היא. חמושות בנעלי מנואלו בלאנק ומיטב בגדי המעצבים התהלכו להן ארבעת בנות הקוסמופליטן ברחבי התפוח הגדול וכבשו את העיר הגדולה ועל הדרך גם כמה גברים מסוקסים שעברו בדרכן. ב-1998 הגיחה לה ברשת הכבלים האמריקאית HBO הסדרה ששגעה נשים ברחבי העולם: "סקס והעיר הגדולה". בנות הסדרה הרעישו את מסכינו בדיאלוגים מבריקים ושנונים והעצימו את הכוח של החבורה והחברות הנשית כמשפחה החדשה של הרווקה הניורקית.

משיחות מרתקות של הבנות על מותגים, תרבות, גברים וסקס כמובן (לא סתם זו המילה הראשונה בכותרת הסדרה), הראו לנו את קיומן של הנשים החדשות שלא מפחדות לבחור, להחליט ולהביע דיעה. ארבע הדמויות במרכז הסדרה הן: קארי (שרה ג'סיקה פרקר), כותבת טור בעיתון ניו- יורקי; סמנתה (קים קטרל), יחצ"נית שלא מפחדת להגיד מה היא חושבת; מירנדה (סינת'יה ניקסון) עורכת דין קשוחה; ושארלוט (קריסטין דייוויס) מנהלת גלריה לאומנות הפכו לדמויות מפתח שאליהן שאפו נשות העולם כולו. משקה הקוסמפוליטן (אחד האהובים על הבנות בסדרה) הפך למשקה החביב על נשים בפאבים ברחבי תבל ואין ספק, ששיחה קולחת על המעללים של הבנות לא דילגה על אף אחת מאיתנו. במידה מסוימת, "סקס והעיר הגדולה", הציגה לנו לא רק איך נשים תופסות מערכות יחסים, אלא בעיקר לימדה אותנו לראות את חיי הרווקות בעיר הגדולה כאחד הדברים הנפלאים ביותר בניגוד לייצוג טלוויזיוני שהכניס את הנשים לספירה ביתית משפחתית ופרברית.

מעבר לכך, שהבנות התאדרו בכמה מהרפליקות הטובות שנכתבו בטלוויזיה האמריקאית (כן, אני מרשה לעצמי להצהיר הצהרות מן הסוג הזה), היה פשוט כיף לחוות את אחת הערים הקסומות בעולם – ניו יורק – בכל פרק ופרק. חייבים להודות שניו יורק מצטלמת לא רע בכלל ושלא פעם הייצוג שלה הופיע באינספור סרטים ולא בכדי. וודי אלן, הוא מבין הבמאים הראשונים, שהעניק לעיר את התואר "פריז האמריקאית" וניו יורק היוותה דמות ממשית בפני עצמה בסרטיו. בסדרה היו ללא ספק ניואנסים שהתייחסו לעיר כדמות וכחלק בלתי נפרד מגיבורתה הראשית קארי. כאשר קארי עצובה, שמחה או סתם מהרהרת נראה שהעיר משקפת את הלך רוחה באופן מוחלט.

שרה ג'סיקה פרקר עם כריס נות'. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

שרה ג'סיקה פרקר עם כריס נות'. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

מה שהניע את הסדרה בעיקר היה מערכת היחסים הבלתי אפשרית בין קארי לביג (כריס נות'). ביג לא היה בשל למחויבות כפי שקארי רצתה וכל פעם נוצרו קונפליקטים בין השניים, אולם בסיומה של הסדרה האיחוד המרגש בין השניים בפריז לא הותיר ספקות, שהסדרה היא הפנטזיה הרומנטית העכשווית וסיפורם של השניים הפך לאגדה מאז. הסיפורים של קארי, סמנתה ושארלוט אף הן זכו למנת ההפי אנד וכל אחת זכתה בשידוך שלה בסיום הסדרה ב-2004. שארלוט נישאה בשנית, הפעם עם הארי – עורך דין יהודי, שלא היה בדיוק נסיך החלומות מבחינת היופי, אבל קסם לה מאד בגלל האופי. מירנדה מתחתנת עם הברמן הילדותי סטיב שהוא גם אבי בנה, בריידי, ועוברת להתגורר בברוקלין (מה יש לעשות עם ילדים במנהטן בכל מקרה?). סמנתה נכנעה לבסוף לשידוליו של החבר הצעיר שלה וגם נכנסה למסגרת הזוגית. הסדרה די סגרה את הנרטיב של כל אחד מהן והציבה בסיומה נשים חזקות במאה ה-21 עם המחשבה שאין כבר יותר מדי איך להמשיך איתן מעבר והגעגועים לארבע הניו יורקיות החלו.

המעריצות (והמעריצים, כדי שאף אחד לא יעלב), קיבלו כמה שנים אחרי הודעה חגיגית על סרט שימשיך את מעלליהן של בנות סקס והעיר, והזה יצא לבסוף ב-2008. הסרט מחזיר אותנו שוב לעיר הגדולה, לחיק הבנות האהובות מימים ימימה ומראה לנו מה קורה אחרי הסיום האגדתי של הסדרה. מה שקורה לנשים שלנו בסרט הזה די השאיר אותי המומה ממה שעבר ליוצרים במוח בזמן עשיית הסרט. הסרט התקבל על ידי המעריצים בסלידה מסוימת ונראה שהוא לא לכד את ההצלחה המטורפת של הסדרה. אם יורשה לי לומר את האמת (ויורשה), הגעתי עם יציאת הסרט לאקרנים אל בית הקולנוע בציפייה והתרגשות, אולם להפתעתי הרבה נראה שכל ההתקדמות הנשית שעשתה הסדרה הוחזרה בסרט הזה כמה צעדים אחורה ונראה שההיבט החתרני נעלם בו כליל. הדבר היחיד שנשמר (ראוי לציין גם חצי הכוס המלאה), היה שהחברות הנשית שלהן נשמרת על אף הכל. במידה מסוימת קצת הרגיז אותי האופן בו סמנתה הופכת לתלותית ומגיעה בגלל הבחור הצעיר עימו היא יוצאת עד ללוס אנג'לס בגלל אילוצי עבודתו, מירנדה נבגדת על ידי סטיב ואצל שארלוט הכל טוב ופיית המזל שלה לא מפסיקה לנצנץ מאושר – מעצבנת. היחסים של קארי וביג סוף סוף מגיעים לכיוון חופה וקידושין (סליחה, כנסייה וכמרים), אך החששות של ביג שוב עולים (די כבר, בן אדם, אתה כבר בן איזה 50) והחוצפן מבריז לה רגע לפני החתונה עצמה. אני חושבת שחוץ מהחגיגה של היובל לקיומה של סמנתה בסיום הסרט אפשר לומר שהמיצג מ-2008 הותיר אותי עם הרבה טעם רע על סדרת מופת, שהפכה לסרט שכוונתו העיקרית היתה לגרוף קצת כסף ולא באמת לחדש כמו שהסדרה עשתה.

אחרי כל זה והמחשבה שזהו – תם לו עידן הקוסמפוליטן, הודיעו בגאון שיהיה סרט המשך, שיקח את הנשים רחוק יותר מאי פעם. הטריילר החדש לסרט "סקס והעיר הגדולה 2" מבטיח משהו שקשור למדבריות מרוחקות ונראה שיש כסף החיים לא נראים רע בכלל – לא שבשנות ה-90 הנעליים האדומות של קארי לא סינוורו את אנשי מנהטן הגדולה. הסרט עומד לצאת בארץ ב-27.5.10 ואני די בטוחה, שארוץ לראות אותו למרות כל הביקורת שהיתה לי על קודמו ('פלצנים כל המבקרים בישראל', אומרים תמיד בטוקבקים), כיוון שחיייבים להודות שגם שהילד/ה לא מתנהג יפה לא מחליפים אותו באחר, כי הוא עדיין שלך וחלק ממך בדיוק כמו שהסדרה הזו תמיד תהיה חלק מחיי כמתבגרת. הפגישה המחודשת עם הבנות ב"סקס והעיר הגדולה 2", היא ללא ספק אירוע מרגש בשבילי ובשביל כל מעריצה אמיתית של הסדרה שלא תעז לפספס את זה בעד שום הון – כי כולנו חייבות To Carrie on forever.

סקס והעיר הגדולה 2
ארה"ב, 2010
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-27.05.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
מייקל פטריק קינג
תסריט:
מייקל פטריק קינג
שחקנים:
שרה ג'סיקה פרקר
קים קטרל
קריסטין דייוויס
סינת'יה ניקסון
כריס נות'

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?