המלצת צפיה: השומרים

מתוך השומרים.

מתוך השומרים.

מבחן רורשך של גיבור על

"השומרים" מבוסס על סדרת קומיקס בת 12 ספרים של DC Comics, שפורסמה בשנים 1986-7. מדובר ברומן הגרפי היחיד שזכה בפרס "הוגו" היוקרתי והוא נמנה על רשימת מאה הרומנים הטובים ביותר באנגלית מ-1923. הסרט מתאר את סיפורה של קבוצת גיבורי על, שהיתה בעבר חלק בלתי נפרד מחיי התושבים בארה"ב. העלילה עצמה מתרחשת בשנת 1985 עם פלאשבקים לדמויות משפיעות של הארגון כדי שנוכל להבין עוד דברים משמעותיים על הגיבורים. גיבורי העל דאגו לסדר ועזרו לשלטונות החוק עוד משנות ה-40 ואף לקחו חלק גם במלחמותיה של המעצמה. מחאות ציבוריות שעלו כנגד החברים בארגון ה-watchmen הביאו לכך שהנשיא האמריקאי ניקסון מעביר חוק שדורש מהם להפסיק את פועלם (עוד סיבה לשנוא את ניקסון). כעת ב-1985, הגיבורים שכן הצליחו לשמור על זהותם הסודית מנסים לחיות חיים נורמאליים ככל האפשר, אך מגלים שקשה מאוד לחזור לשגרה והכיסופים לימי הגבורה לא מניחים להם. כאשר חברם אדוארד בלייק (ג'פרי דין מורגן), המכונה "הקומיקאי" נרצח, רורשך (ג'קי ארלי היילי) מחליט לא לוותר ולגלות מי עומד מאחורי המעשה.

כדי שהחיפושים אחר הרוצח יהיו מועילים יותר, רורשך פונה לשאר החברים: ד"ר מנהטן (בילי קרודופ), אוזימנדוס (מתיו גוד), לורי גופיטר (מיילין אקרמן) ודן דרייברג (פטריק ווילסון) ומנסה לגרום להם להבין שהמטרה היא בעצם להכחיד כל אחד מהם. האיחוד החוזר של החברים מביא לגילויים מרעישים ודשדוש במחוזות העבר, הכולל סיפורים אישיים המספקים לצופה אקשן, מתח ואפילו קצת רומנטיקה.

הסרט "השומרים" ממשיך את המגמה של "האביר האפל" ודומיו המציגים את הגיבורים כאנשים בשר ודם, שמתקשים להכריע בכל הנוגע לטוב ורע. רורשך מנסה לעשות את הדבר הנכון ביותר אך מבהיר שהוא אנושי ועל כן גם מועד לטעות בהחלטות. למרות הידיעה שתוצאות הגילוי יהיו הרות אסון ולא סימפטיות לחברים, הוא מבין שאופיו האכזרי של האדם לא פוסח גם על גיבורי על וזוהי גדולתו של הסיפור.

מתוך השומרים.

מתוך השומרים.

מדובר בסרט מעניין ומשלהב מאין כמוהו, אולם אני באופן אישי יותר התרשמתי מהסיפור שהוצג ברומן הגרפי- אין מה לעשות המקור הספרותי בדרך כלל מתעלה על העיבוד הקולנועי בכל הנוגע לפן הנרטיבי. מעבר לאקשן רואים שהושם דגש על בנייתן של הדמויות השונות ולכל אחת מהן יש בהחלט הרבה מה לתת לנו ולמרות הסיטואציה הבדיונית והאקסצנטרית הן בהחלט לא שטוחות או פלקטיות. דמותו של רורשך מזכירה את גיבורי סרטי ה"פילם נואר" במראה ובמניירות וכמובן שהמעיל הארוך והמגבעת הן תוספות מאוד חכמות לדמותו המסתורית. המחוות הקולנועיות לא נפסקות כאן ויש סצנות בחדר מלחמה, שיעלו לכם זכרונות מסרטו הנפלא של סטנלי קובריק, "ד"ר סטריינג'לאב". מצד אחד, המצב בחדר המלחמה יוצר קטסטרופה של סוף העולם ומצד שני, יוצרים פארודיזציה על האופן בו ראשי מדינות מנהלים מלחמה כמהלך משחק על לוח השחמט.

מדובר בסרט צבעוני, מעניין וחוויתי שאף נותן רעיונות לא רעים לתחפושות לפורים. "השומרים" בהחלט מספק מיצג ויזואלי לא רע לסיפור קומיקס מהמשפיעים שנעשו בתולדותיו, אך יתכן שאם היתה יותר הצמדות למקור הוא היה מושלם יותר. ראוי לציין שהסרט מציג בחלקים מסויימים איש כחול ממוחשב שלא שם תחתונים-ראו הוזהרתם!

הסרט יוקרן הערב (22.5.10) ב-yes 2 בשעה: 22:00

השומרים
ארה"ב, 2009
163 דקות.
בימוי:
זאק סניידר
תסריט:
דיויד הייטר
אלכס טסי
שחקנים:
ג'קי ארלי היילי
ג'פרי דין מורגן
מיילין אקרמן

לירן

סרט רע! לא לראות.
באמת שכדאי לחסוך את הזמן. אתה יוצא בהרגשה כאילו צוחקים לך בפנים

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?