ביקורת: בסוד העניינים

ג'יימס גנדולפיני עם פיטר קפלדי. מתוך בסוד העניינים.

ג'יימס גנדולפיני עם פיטר קפלדי. מתוך בסוד העניינים.

יש סרטים שרק האנגלים יכולים לעשות, וזוהי דוגמה מובהקת לכך. "בסוד העניינים" מזכיר בסגנון את הסדרה "המשרד" (ללא התייחסות הדמויות למצלמה), כשמתמקדים במשרדים פוליטיים. במסורת הסדרה "כן אדוני השר", עם משפטים שכמו לקוחים מהספר "מלכוד 22", משפטים בלתי אפשריים שבהם הדובר אומר בשיא הרצינות דברים שנוגדים את החצי הראשון של המשפט שלו. הסרט יכול בקלות להפוך לסרט פולחן בזכות הדמויות המוצלחות והמשפטים המאלפים שהן מוציאות מפיהם בקצב מסחרר.

שר חקלאות משועמם (טום הולנדר, "שודדי הקריביים") עושה מה שאומרים לו וההפך ממה שאומרים לו. לצוות שלו, שאותו מנהלת אישה שלא מעריכה אותו (ג'ינה מקי, "נוטינג היל") מגיע עובד חדש עם בת זוג במקומות הנכונים. הסרט צוחק על ההתנהלות הפוליטית, שיגעונות אישיים, פוליטיקה אנושית והתקשורת.

פיטר קפּלדי מגלם את מלקולם טאקר, דמות של יועץ פוליטי בוטה, גס וגס רוח הלקוחה מהסדרה The Thick of It. היוצרים של הסדרה לקחו אותו, הקיפו אותו בשחקנים מהסדרה בתפקידים חדשים ושחקנים חדשים רבים. הסרט מכיל אוסף דמויות מדהימות ומובחנות זו מזו וצוות שחקנים נהדר. היו יכולים להרים תכנית מיוחדת לכבוד חג המולד כפי שנוהגים להפיק בבי-בי-סי, אך ביקורים בוושינגטון די-סי ובמטה האו"ם בניו יורק הביאו אותם לקולנוע, וכך הצליחו למשוך שחקנים אמריקאים, כולל ג'יימס גנדולפיני (טוני סופרנו בשבילכם) כאיש צבא.

מתוך בסוד העניינים.

מתוך בסוד העניינים.

הקצב מסחרר, עם אין-סוף אזכורים לסרטים ולסדרות בדיאלוגים, כולל "שורשים", "שר הטבעות", "תיקים באפלה", "אהבה זה כל הסיפור" ו"קרנפורד" (סדרת ספרים שהפכה למיני סדרה מצליחה בכיכובה של ג'ודי דנץ'). אחרי כשעה הסרט מאבד מהאינטנסיביות שלו, אך לקראת הסוף שב להיות סוחף.

הסרט יצא ביוני 2009 בארה"ב והרוויח שלושה מיליון דולר בלבד. בזכות שליחת די-וי-די של הסרט לחברי איגוד התסריטאים, הסרט היה מועמד לפרס איגוד התסריטאים האמריקאים וגם לאוסקר (הפסיד ל"פרשס"). לו היה ניתן פרס על דיאלוגים בלבד (והיו רואים אותו האנשים שמצביעים), הסרט הזה היה יכול לקחת את הפרס.

דירוג: ★★★½☆

בסוד העניינים
הקדימון:

22 דקות.
הפצה: סרטי אורלנדו, החל מה-27.05.2010 בבתי הקולנוע. בדקו זמני הקרנה בבתי הקולנוע וכרטיסים
בימוי:
ארמנדו לנוצ'י
תסריט:
ג'סי ארמסטרונג
סיימון בלאקוול
שחקנים:
ג'יימס גנדולפיני
טום הולנדר
ג'ינה מקי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?