ביקורת #2: הממלכה האסורה / The Forbidden Kingdom

מאת omerchechik

ההמלכה האסורה

"הממלכה האסורה" עמוס בסצינות מכות מצוינות, אפקטים בינונים ותסריט ידוע מראש. עומר צ'צ'יק ראה, ונהנה מאד.

במאי הסרט "הממלכה האסורה" רוב מינקוף במאי סרטי ילדים מוצלחים ("מלך האריות", "סטיוארט ליטל"), שילב בצורה מוצלחת למדי סרט מצחיק עם עלילה זורמת והרבה הרבה מכות. למרות זאת, לא ברורה החלטת הבמאי בשילוב משפטי "החוכמה" הרבים המופיעים לפחות אחת לשלוש דקות, החל ממשפטי הקרב: "גמל שלמה. טוב בשביל תופס ג'וקים, לא בשביל נמר!" וכלה "בפניני החוכמה" כגון "עליך לרוקן את ספל רוחך לפני שתוכל למלאו מחדש בידע'.

ג'ייסון (מייקל אנגארנו) היינו חנון שתחביבו הוא סרטי קונג פו אותם הוא קונה מחנות של זקן סיני. בחנות זו מתוודע ג'ייסון למוט המלחמה המוזהב אשר ממתין זמן רב מדי לבעליו החוקיים. בזכות המוט, משוגר ג'ייסון לסין המיתולוגית, שם הוא פוגש נווד שיכור (ג'קי צ'אן) שמספר לו על אגדת מלך הקופים אשר לו שייך המוט המוזהב ואשר כלוא על ידי הקיסר הגדול בטירה עליה מגן צבא שלם.

ג'ייסון והנווד יוצאים יחדיו למסע להחזרת המוט למלך הקופים כאשר במהלך המסע מצטרפים לשניים נזיר לוחם (ג'ט לי) ונערה (ליו איפיי) שמשפחתה נרצחה על ידי אותו קיסר שכלא את מלך הקופים. הארבעה יוצאים למסע הארוך אשר במהלכו הם יצטרכו להתמודד עם צבאו של הקיסר על מנת לשחרר את מלך הקופים ולהחזיר את גייסון הביתה.

הסרט נשען בצורה בולטת מאד על ידי שני הכוכבים שלו, שהם ללא כל ספק מגדולי שחקני אמניות הלחימה של ימינו. אך דווקא מסיבה זו לא יכולתי שלא להתאכזב מ"סצינת הקרב הגדולה" בין שני כוכבי הסרט, אשר לה ציפיתי מאד, ולצערי אורכה היה כחמש דקות בלבד וכמובן במהלכה נזרקו לאוויר משפטי קרב ססגוניים.

אין ספק שצורת המשחק של ג'ט לי היא אמינה יותר. פניו שמרו על הבעת "זן" רצינית לכל אורך הסרט, וטכניקת הקרב שלו הייתה מדויקת ופשוט יפה. לעומתו, צורת המשחק של ג'קי צ'אן הייתה יותר "שכונתית" עם הבעות הפנים הכל כך מוכרות לנו מסרטיו הקודמים. אך דווקא בזכות השילוב של שני סגנונות הקרב הללו, השילוב של השניים היווה שילוב מנצח – הנאה רצופה מכל סצינת קרב.

ולסיכום, תיסכולי התעצם במהלך הצפיה בסרט כאשר התברר לי שסרט זה אינו סרט האקשן שלו ציפיתי. אך אין דבר שצחוק אינו מחליף, ואכן התחלפה אכזבתי בהנאה רצופה של סרט נהדר לכל המשפחה. סרט המספק שעתיים של צחוקים, קרבות רבים ועלילה זורמת ומעניינת. בהחלט אחד מסרטי המשפחה הטובים ביותר שראיתי בזמן האחרון. פתיחה נהדרת לקיץ.

דירוג: ★★★★☆

הממלכה האסורה
ארה"ב, סין, 2008
113 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מ-15.05.2008 בקולנוע
בימוי:
רוב מינקוף
תסריט:
ג'ון פוסקו
שחקנים:
ג'קי צ'אן
ג'ט לי
מייקל אנגארנו
ליו איפיי

טומי

סרט לילדים , נקודה , בלי פסיק בלי להאריך במילים !!!!!!!!!!!!!

איזה מעצבן ,לקחת שני סופרסטארים ופשוט להרכיב מזה סרט ילדים !??!
פרט לסצנה הפשוט מדהימה לדעתי של הריב ביניהם ,הסרט נופל פשוט נופל ג"ט לי פשוט מצחיק מצחיק מצחיק מדיי חח עם הקטע הקופי שלו .. !!

הסרט משעמם .. ילדותי וממש מיותר ,לראות אותו בקולנוע זה פשוט בזבוז של כסף , אם אתה ילד בן 10 -16 לך תבלה ..
במידה ואתה מתחבר לסרטי קומדיה- אקשן -ג'ט לי סטייל ג'קי ..

ממש התאכזבתי ,ואני סופר מעריץ של שני הכוכבי על הללו

טומי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?