"שוליית המכשף" לא ממריא בקופות; "התחלה" מסתדר טוב

אלפרד מולינה. מתוך שוליית המכשף.

אלפרד מולינה. מתוך שוליית המכשף.

פתיחה נמוכה ביותר נרשמה לסרט הפנטסיה לכל המשפחה, "שוליית המכשף", בכיכובו של ניקולס קייג'. הסרט פתח בארה"ב ביום רביעי עם פחות מ-3.9 מיליון דולרים בקרב 3,385 בתי קולנוע. ביומו השני באקרנים, הוסיף הסרט עוד כ-3.2 מיליון דולרים, וסך כל הגריפה שלו ביומיים עומדת על כ-7 מיליון.

אולפני דיסני הקדימו את "המכשף" לקיץ כדי להנות מהקהל הצעיר שנמצא בחופשה. הם הוסיפו והקדימו את היציאה ליום רביעי, מתוך תקוה שעקרון הפה-לאוזן יגדיל את כמות הצופים לפני ש"סולט" עם אנג'לינה ג'ולי יצא לאקרנים (בשבוע הבא בארה"ב, אצלנו שבוע אחרי) ויהוה התמודדות קשה. ספק אם באמת הסרט יהנה משמועות מפה-לאוזן ויגדיל את כמות הצופים שלו משמעותית. על אף שיום שישי הוא בדרך כלל היום הרווחי ביותר באקרנים (ונתוניו טרם הגיעו), באולפנים עכשיו מקוים שהסרט בכלל יעמוד בציפיות שתלו בו לגרוף כ-30 מיליון דולרים בסוף השבוע כולו.

אגב, אנקדוטה משעשעת: בארץ, המפיצים של "שוליית המכשף" (פורום פילם) הגישו בקשה לממונה על ההגבלים העסקיים לרכוש את החברה המפיצה את "סולט" (א.ד.מטלון).

ומהצרות של "שוליית המכשף" להצלחה של "התחלה": סרטו רב הציפיות של כריסטופר נולן גרף כ-3 מיליון דולרים בהקרנות חצות שלו מיום חמישי. הסיבה להבדל בין 'הצלחה' ל'כישלון' של "התחלה" מול "המכשף" עבור אותם מספרים היא ש"התחלה" הוקרן ב-1,600 בתי קולנוע בלבד באותו לילה, לפני שיצא להפצה רחבה רק אתמול (ו'), בקרב 3,792 בתי קולנוע. הצפי הוא שהסרט גרף אתמול בסביבות ה-18 מיליון דולרים, ויסכם את סוף השבוע עם 40 עד 60 מיליון דולרים. הסרט יוקרן בארץ החל מהשבוע הבא (22.7).

שיוכים: שוברי קופות

[…] הציפיות המוקדמות שהיו כלפיו (ועמד בציפיות שבאו בעקבות הפתיחה המצוינת בהקרנות חצות של חמישי), ופתח עם 60.4 מיליון דולרים, על פי הערכות. סרטו של במאי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?