שוברי קופות 19.07.10: "התחלה" תופס את הפסגה; "שוליית המכשף" נכשל

ליאונרדו די'קפריו עם ג'וזף לויט-גורדון. מתוך התחלה.

ליאונרדו די'קפריו עם ג'וזף לויט-גורדון. מתוך התחלה.

"התחלה" של כריסטופר נולן, בהשתתפות שחקנים מצוינים וליאונרדו די'קפריו אחד, עלה על הציפיות המוקדמות שהיו כלפיו (ועמד בציפיות שבאו בעקבות הפתיחה המצוינת בהקרנות חצות של חמישי), ופתח עם 60.4 מיליון דולרים, על פי הערכות. סרטו של במאי "האביר האפל" הוקרן במהלך סוף השבוע ב-3,792 בתי קולנוע, נהנה מביקורות נלהבות בארה"ב (וגם בארץ הולך לקבל ביקורות חיוביות מאד לפי מה שאני שומע – אני עצמי נהנתי ממנו עד מאד ולדעתי נולן הוא גאון המותחנים של דורנו) ויחסי ציבור עצמאיים בזכות הרקורד המפואר של נולן ("באטמן מתחיל", "ממנטו", "אינסומניה").

מנגד, סרט הפנטסיה "שוליית המכשף" שאיחד שוב את ניקולס קייג' עם ג'ון טרטלטאוב וג'רי ברוקהיימר מ"אוצר לאומי", נכשל בקופות, וסיכם את כל זמן הריצה שלו באקרנים (מיום רביעי) ב-24.5 מיליון דולרים, על פי הערכות, כשניבאו לו בתחילה (לפני רביעי) כ-30 מיליון דולרים. בסוף השבוע עצמו (שישי עד ראשון) הוקרן הסרט ב-3,504 בתי קולנוע וגרף 17.4 מיליון. ההשוואה המתבקשת היא מול שובר הקופות הקיצי האחרון של ברוקהיימר, "הנסיך הפרסי: חולות הזמן", שפתח עם כ-30 מיליון דולרים בשישי עד ראשון.

"גנוב על הירח" המשיך להיות חזק למדי בקופות, עם ירידה של 42 אחוזים בלבד מהשבוע שעבר, אל 32.7 מיליון דולרים נוספים לכיסו. סך כל רווחי הסרט בשבועיים עומדים על 118 מיליון דולרים. "דמדומים 3: ליקוי חמה" יורד בכ-57 אחוזים אל 13.5 מיליון דולרים בסוף השבוע, ובריצה המלאה שלו בשלושה שבועות גרף 264.9 מיליון. "צעצוע של סיפור 3" גרף עוד 11.7 מיליון דולרים, ובחמשת שבועותיו גרף 362 מיליון.

שיוכים: שוברי קופות

[…] קופות: התחלה חלומית ל"התחלה"וואלה!עניין מרכזי -אידיבי (בלוג) -אידיבי (בלוג)כל 8 הכתבות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?