מינוי אמיר גילת ליו"ר רשות השידור אושר פה אחד

אמיר גילתממשלת ישראל אישרה הבוקר פה אחד את מינוי של ד"ר אמיר גילת לתפקיד יו"ר רשות השידור. גילת הודה לראש הממשלה ולשרים על האמון שנתנו בו והבטיח כי יפעל נמרצות לקידומה של רשות השידור ולהובלתה קדימה על מנת שתהפוך לגוף שידור איתן ומתקדם שימלא את יעדיו כראוי לשידור ציבורי, כאשר האתגר הראשון הוא השלמת הרפורמה כבר בעתיד הקרוב, תוך שיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל רשות השידור והנהלתה.

"רשות השידור ניצבת מול האתגר המשמעותי בתולדותיה," אמר גילת, "והוא יישומה של הרפורמה הקורמת עור וגידים והצעדתה קדימה תוך הפיכתה לרשות שידור מובילה, איתנה מקצועית וטכנולוגית, אשר תשקף נאמנה את ההוויה הישראלית על כל גווניה. אני מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה מירבי עם מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, ההנהלה והעובדים ומשוכנע שיחד נצליח לקדם את השידור הציבורי בישראל".

גילת נולד בחיפה, עבד במשך כ-20 שנה בעיתון מעריב, בו שימש כתב בחיפה והצפון, וראש המערכת של האזור. גילת היה ממייסדי מהדורת החדשות המקומית של חברת הטלוויזיה בכבלים מת"ב ובמשך כ-10 שנים ערך והגיש את התוכנית "עדשה מקומית". במרץ 2005 התמנה ליועצו של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו (שהיום בירך אותו על כניסתו לתפקיד החדש). בסוף 2005 מונה לראש מערך התקשורת, ההסברה והדוברות של אוניברסיטת חיפה. הוא זכה לתמיכה כמעט גורפת לתפקיד מאז היה מועמד, וזה עומד לטובתו הרבה, לטענת קודמו בתפקיד, משה גביש, שאמר בראיונות: "אם אני מבין נכון, גילת יגיע לתפקיד עם גיבוי מלא מראש הממשלה והבנות עם האוצר שהרפורמה תקודם. הצירוף של אדם נבון, בעל יושרה ושמחויב לנושא, לצד הגיבוי שיש לו, אני מאמין שדברים אלה יאפשרו לו לעשות את התפקיד מצוין ומקווה שככה יהיה."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?