החלו צילומי הדרמה המשפחתית הישראלית "העבר עוד לפניו"

יחזקאל לזרוב. מתוך העבר עוד לפניו.

יחזקאל לזרוב. מתוך העבר עוד לפניו.

צילומי הדרמה המשפחתית הישראלית "העבר עוד לפניו" של ניסים מוטריקה החלו ביום חמישי האחרון (16.9) בירושלים. את הסרט כתב מוטריקה, והוא מופק בידי ריקי שלח, משה וליאון אדרי, ואיתי וינוגרד.

העלילה ממריאה עם פטירת אביו של מיכה הבוגר ומספרת את מסעו אל חוויות ילדותו הצבעוניות והכואבות בהן סיפורה הנוגע ללב של אמו, מלכה (ריימונד אמסאלם), ואהבתה הבלתי אפשרית לסמי (יחזקאל לזרוב), בעלה הבליין והבוגד, שנטש את משפחתו לטובת מאהבת. דרך סיפור המשפחה הספרדית אנו מתוודעים לשכונת נחלאות הירושלמית בשנות השישים, האנשים החמים והפשוטים והליכה אחר חלומות ללא פשרות, והכל דרך עיניו של ילד שקט ומופנם (ידידיה ויטל).

ניסים מוטריקה הירושלמי הוא תסריטאי, במאי, מרצה לקולנוע, נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא בוגר תואר שני בהצטיינות, בחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב במסלול התסריטאות. בעבר שימש כרכז החוג לקולנוע וטלוויזיה במכללת הדסה ירושלים ומנהל ההפקות בבי"ס לקולנוע סם שפיגל. "כשהחלטתי לצאת להתעמת עם עברי ועם סיפור חיי," סיפר מוטריקה, "לא ידעתי שהעוצמה הרגשית שתתלווה לפרויקט תהיה כל כך חזקה, אבל מרגע שכתבתי את המילים הראשונות הבנתי כי אני נע במסלול חד כיווני, אין טייק טו ואין חזרה. לשמחתי קיבלתי עידוד מלא לאורך כל הדרך מחברים, קולגות, סטודנטים שלי ואנשי מקצוע שהגדירו את התסריט, כמדהים, נפלא, מיוחד ופיוטי."

בהפקה מודיעים לנו כי כוחו הדרמתי של הסרט מונע ממחוזות אותנתים של ירושלים בעלי ערך תרבותי וחברתי. הסרט יצטלם בשכונת הפחים, בסמטאות הצרות ובחצרות של הרחובות עובדיה הדיה, ביבאס, היבוק, סמטת שלוש, שוק מחנה יהודה ועוד. אנשי שכונת הפחים ישמשו בסרטים בתפקידים משניים וכניצבים. יותר מיוחד לדעתי הוא ההחלטה של ההפקה גם להתבסס על אנשי צוות ירושלמים, בינהם בוגרי בתי ספר לקולנוע בירושלים, ועל אמצעי הפקה שונים מירושלים, בינהם שירותי עריכה וסאונד.

שיוכים: חדשות סרטים
נ.ר

כמכר ותיק של משפחת נוטריקה היקרה, וכמי שמכיר טוב את צידו השני של סיפור המשפחה,
נראה כי מישהו התבלבל בכתיבת התסריט, דמות אבי המשפחה מוצגת בצורה מעוותת (בלשון המעטה!!), אבי המשפחה ("מיכה") היה אדם משכמו ומעלה, איש לח"י, אדם מקסים, אדיב ומוער…ך מאוד!!, וזאת מהכרות אישית רבת שנים.
אינני מצליח להבין את הכוונות, ההכפשה ודבר לשון הרע כלפי אבי המשפחה שעשה בחייו רק טוב, וכך יעידו כל מכריו.

נודע לי על הסרט לא מזמן וקראתי את התסריט באתר של קרן הקולנוע הישראלי, אני מכירה טוב מאוד את משפחה, חשוב לי להביע את דעתי ודעת רבים על התסריט בקרב מכריה של המשפחה, אני חשה כי נעשה פה עוול לשמו הטוב של האבא, ולא נראה שהתסריט המופיע באתר הקרן עומד על דיוקו, אני מאוד מוחה על התסריט הכתוב, שכן לא יכול כל אדם לכתוב כל העולה על רוחו, בטוחה אני לפי התסריט כי לא הייתה הכרות מעמיקה דיי עם האבא ("מיכה").

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?