שוברי קופות 20.09.10: "גנב עירוני" מחזיר יוקרה לבן אפלק

בן אפלק עם רבקה הול. מתוך גנב עירוני.

בן אפלק עם רבקה הול. מתוך גנב עירוני.

מותחן הפשע "גנב עירוני" בבימויו ובכיכובו של בן אפלק, כשלצידו בלייק לייבלי, ג'רמי רנר ורבקה הול, פתח בארה"ב עם 23.8 מיליון דולרים, על פי הערכות. מדובר בסכום הגבוה ביותר שגרף סרט בכיכובו של אפלק מאז
"דרדוויל" ב-2003 (להוציא שלאגר הכוכבים "הוא פשוט לא בקטע שלך"), שפתח עם 40.3 מיליון דולרים. אפלק אמנם זכה לאהדת המבקרים והפסטיבלים בשנים האחרונות, אך מעמדו כססטאר חתיך שמביא קהל לבתי הקולנוע נפגם קשות. סרטו עשיר התקציב האחרון של אפלק, "שם המשחק", פתח אשתקד עם כ-14 מיליון דולרים, וסרט הביכורים שלו כבמאי, "נראתה לאחרונה", פתח עם 5.5 מיליון דולרים. הרווחים של "גנב עירוני" מ-2,861 בתי קולנוע היוו גם פתיחה לא רעה בכלל לחודש ספטמבר, והוא התברג למקום התשיעי בטבלת השוברים של חודש זה. מובילה אותה, אגב, הקומדיה "אין כמו אלבמה", עם 35.7 מיליון דולרים.

נחזור לסוף השבוע האחרון. הקומדיה הרומנטית "מצוין בקלות" (ש.ל.ר, Easy A) בכיכובה של אמה סטון (שמזכירה לי לא מעט את לינדסי לוהן בתוי פניה), פתחה גם היא עם סכום מכובד מאד של 18.2 מיליון דולרים, על פי הערכות. הסרט זכה לתשואות נלהבות מצד המבקרים בארה"ב, וצפוי לנחות אצלנו באקרנים רק בדצמבר, למרות שיש סיכוי קל כי יוקדם לאור ההצלחה בארה"ב. סרט האימה "לפגוש את השטן" המבוסס על סיפור מאת מ. נייט שאמאלאן, פתח עם 12.6 מיליון דולרים סבירים בקרב 2,809 בתי קולנוע.

סרט האנימציה המצויר והתלת מימדי, "אלפא ואומגה", דווקא לא צלח את סוף השבוע בארה"ב, וחתם את החמישיה העליונה עם 9.2 מיליון דולרים בלבד. לפניו, במקום הרביעי, התמקם "האויב שבפנים: החיים שאחרי" עם תוספת של 10.1 מיליון דולרים בשבוע השני שלו באקרנים, שהצטברו לכדי 44 מיליון.

שיוכים: שוברי קופות
גאסר

אני לא יודע מי תרגם את Easy A למצוין בקלות, אבל אם הוא/היא היו רואים את הטריילר הם היו מבינים שאין שום קשר בין התרגום למקור.

אלי שגב

כן, אני יודע. אבל לא היה לי רעיון. יש לך רעיון לשם עד שיקבע משהו מהמפיצים?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?