זוכי פסטיבל אייקון TLV 2010 וקצת על "האקסים של החברה שלי"

הענקת הפרס לזוכי תחרות אקשן בשלושה ימים.

הענקת הפרס לזוכי תחרות אקשן בשלושה ימים.

פסטיבל אייקון TLV למדע בדיוני ולפנטסיה 2010 (ה-14 במספר) ננעל בסוף השבוע האחרון והכריז באותה ההזדמנות על זוכיו בתחרויות השונות. הפסטיבל השנה נתן דגש מוגבר על ז'אנר האימה, עם טעימות מסרטי אימה ישראלים כמו "כלבת" (טעימות נוספות למי שפספס אפשר למצוא בפרומואים של סינמה סיטי ראשון לציון וגלילות לפני הסרטים), כמו גם הזוכה בתחרות "אקשן בשלושה ימים" על שם ליאור ירדני: "נקסט" (Next).

האיזכור לפסטיבל אייקון TLV הוא הזדמנות מצוינת לדון לרגע בנפלאות הסרט "האקסים של החברה שלי" בארץ (רק משום שפתח את הפסטיבל): הצליחו לעצבן אותי מבקרי הקולנוע בארץ, שהתיחסו לסרט רובם ככולם בשמו המקורי – "סקוט פילגרם נגד העולם". אני פחות מאמין שמדובר בנאמנות למקור, ויותר ניסיון לחקות (בהגזמה מוגברת) את התרבות האמריקאית עד רצון משווע לעזרה להיראות מאגניבים. חבר'ה! רדו מהעץ לפעמים! מפיץ חושב כלכלית, ושינוי השם למשהו יותר אטרקטיבי ורומז על ענין בסרט הוא הרבה יותר טוב מלגנוז סרטים. שינוי השם אגב, כנראה עזר לסרט להרוויח בארץ יותר מהצפוי בעקבות ארה"ב, אבל בהקרנה שנכחתי בה כמו גם בכאלו ששמעתי מחברים – אנשים לא היססו לצאת בהמוניהם מהאולם תוך כדי הסרט המוטרף הזה, שבהחלט לא מתאים לעין בלתי מזוינת בהרבה ציפיה וידע מוקדם מה מחכה.

רשימת הזוכים בתחרויות פסטיבל אייקון TLV לשנת 2010:

תחרות בינלאומית לסרטים באורך-מלא
הציד (The Wild Hunt)

תחרות בינלאומית לסרט קצר
אסטרונאוט (Spaceman)

תחרות ישראלית לסרט קצר
"רוצים רוצים", בועז אפרתי

תחרות ישראלית לסרט קצר – ציון לשבח
"שמור עלי", מיש רוזנוב

אקשן בשלושה ימים
"נקסט" (Next)

אקשן בשלושה ימים – מקום שני
"מלחמת מים"

אלון רוזנבלום

אלי יקירי, אני חושב שפספסת את הנקודה. במשך חודשים על גבי חודשים מפמפמים לנו באינטרנט על סקוט פילגרים, שזה שם של מותג, שם של מוצר, שם של גיבור. ואז שבוע לפני היציאה משנים את השם. גם המפיצים יודעים שהם עשו משהו שעשוי לבלבל את הצופים ועל כן השם הרשמי הוא "האקסים של החברה שלי – סקוט פילגרים נגד העולם". היציאה נגד השם הישראלי הוא כדי לא לבלבל את הקהל, לי יש לא מעט אנשים ששאלו מתי סקוט פילגרים מגיע יומיים לפני ההקרנה כי הם הבינו שהשם החדש מתיחס לישן.

יש בעיה כשלוקחים מותג ומשנים אותו לחלוטין אחרי ששנה או יותר מפמפמים ומשרישים את אותו מותג. לו היו קוראים לסרט מההתחלה "האקסים של החברה שלי" אני מניח שהיית שומע קצת טרוניות, אבל בלבל הרבה פחות גבוה, כי תמיד טענות על שמות שמפיצים נותנים לסרטים, זה לא חדש.

אלי שגב

אני לא זוכר שגלובוס גרופ פימפמו את הסרט. רק באמריקה פימפמו את הסרט באתרי חובבי הקומיקס ובאתרי גיקים (ולכן כתוצאה זה זלג ארצה לאתרי גיקים מקומיים, אבל שום דבר בחסות גלובוס גרופ), מה שאומר שבכל זאת אי אפשר לבוא בטענות לגלובוס גרופ…

צוות הגריינים

את הסרט הזוכה בתחרות ה-72 שעות, NEXT, אפשר לראות כאן:

http://vimeo.com/15546112

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?