שוברי קופות 25.10.10: "פעילות על טבעית 2" שובר שיא לסרטי אימה על-טבעיים

פעילות על טבעית 2.

פעילות על טבעית 2.

"פעילות על טבעית 2", סרט ההמשך ללהיט של הישראלי לשעבר אורן פלי (שהסתפק בהפקה הפעם, ובמקומו ביים טוד וויליאמס, "דלת נסתרת"), פתח בסוף השבוע האחרון עם 41.5 מיליון דולרים, על פי הערכות. מדובר בסכום גבוה מאד לסרט אימה על-טבעי. אם מתיחסים לז'אנר הספציפי מאד הזה, "פעילות על טבעית 2" זכה לפתיחה הטובה ביותר: כפול מההמשכים בסדרות "יעד סופי" ו"הטינה", למשל. "פעילות על טבעית 2" כמובן שנהנה מההישגים של קודמו בקופות וברחשי הפה-לאוזן, אבל אותה מערכת עבדה גם כלפי "פרויקט המכשפה מבלייר", שלעומתו, סרט ההמשך פתח עם 13.2 מיליון דולרים בלבד – פחות משליש מ"פעילות 2".

חשוב גם לציין כי "פעילות 2" זכה לתקציב נמוך מאד של 3 מיליון דולרים בלבד (שהם כמובן הרבה יותר מ-15 אלף הדולרים שהראשון עלה, אבל עדין פרוטות בסדרי גודל של סרט המשך ללהיט), ולא נהנה ממערכת יחסי ציבור משומנת (התמונה מעל והקדימון שמופיעים בעמוד הסרט כאן באתר הם פחות או יותר הדברים היחידים שפורסמו מהסרט) כמו "הארי פוטר ואוצרות המוות" למשל, כך שההישג שלו אפילו יותר מענין. הדבר היחיד שנזקף לזכותו מלבד המוניטין של הראשון הוא ביקורות טובות שפורסמו בארה"ב.

"ג'קאס 3" התמקם לו יפה במקום השני עם תוספת של 21.6 מיליון דולרים, על פי הערכות. זו ירידה די משמעותית לשבוע השני של הסרט באקרנים, שהסתכמה בכ-57 אחוזים, והובילה את הסרט לסך כל רווחים בגובה 87.1 מיליון בשבועיים. סרט הפעולה עשיר המבוגרים-במיוחד, "רד", לא התרחק ממנו וגרף עוד 15 מיליון דולרים למצבור בגובה 43.5 מיליון משבועיים גם כן.

"מכאן והלאה" של קלינט איסטווד ובכיכובו של מאט דיימון, עלה בהפצה רחבה (שבוע שני באקרנים; בשבוע הקודם היה בהפצה מצומצמת מאד) וגרף 12 מיליון דולרים. אגב, כמעט כל סרטיו של איסטווד בעשור הזה פתחו שבוע אחד לפחות בפחות מ-10 בתי קולנוע, לפני שיצאו להפצה רחבה. "גראן טורינו" ו"מיליון דולר בייבי" של איסטווד, הם היחידים בעשור הזה שגם זכו לחצות את רף מאה מיליון הדולרים ברווחים, והשאר נעמדים בסביבות ה-35 מיליון דולרים בתקופת הריצה שלהם בבתי הקולנוע.

"הרשת החברתית" חתם את החמישיה העליונה עם תוספת של 7.3 מיליון דולרים, שהצטברו לכדי 72.9 מיליון בארבעה שבועות.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?