קצרים טלויזיה: הרשות השניה תפיק; הכלכלה תיעודיות; בוטלו הגנות ינוקא ועוד

בתחילת השבוע הודיע מנכ"ל הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, כי הרשות תשקיע 1.2 מיליון ש"ח ביצירה מקורית בעצמה, שיתחלקו בין כ-20 גופי יצירה שיקבלו עד כ-50 אלף כל אחד. מדובר בכניסה ראשונה של הרשות – גוף רגולטורי ולא גוף שידור ממשי – להפקת מקור עצמאית, ובמסגרתה תממן פיילוטים ותשקיע בתוכניות. הזכייניות של הערוצים המסחריים זועמות.

—–

הרשות השניה הכירה השבוע בתוכניות הכלכלה של ערוצים 10 ("לילה כלכלי") ו-2 ("תוכנית חיסכון") כתוכניות תעודה, עד למארס 2011. המשמעות: פחות תקציבים יופנו להפקות תיעודיות של גופי הפקה חיצוניים/אחרים.

—–

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה עיקרון המאפשר לזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, להחזיק במשותף את חברת החדשות של ערוץ 2 במשך תקופה של עד 3 שנים לאחר המעבר לרישיון. חברי הכנסת בועדה שהתנגדו למהלך רצו להסיט את הכסף ממכירת חברת החדשות למימון הרחבת ה-DTT, וכך נראה שערוץ 9 דובר הרוסית לא יכנס למסגרת זו בקרוב.

—–

עוד עשתה ועדת הכלכלה השבוע: ביטלה את הסעיף בחוק אשר קובע כי מקבלת רישיון הפעלת ערוץ מסחרי בישראל חייבת בהפקת תוכן בתקופת הרישיון, וכן את הגנות הינוקא המאפשרת הקלות בתוכן לשנים הראשונות שבהן יפעלו ערוצים חדשים. חברי הועדה התומכים בביטול ככל הנראה חששו מכניסתם של 'גורמים פוליטים' (בהם שלדון אדלסון, בעל החינמון "ישראל היום" ומקורב לראש הממשלה), אשר ה'הנחות' בתוכן היו עשויות לתרום לכניסתם לתחום הפעלת ערוצי טלויזיה מסחריים.

—–

גופי התקשורת הגדולים בישראל פנו לרשות להגבלים עסקיים בבקשה להתאגד יחד לפורום משותף שיקדם אכיפה נגד הפרת זכויות קנין רוחני בתוכן. על הגופים נמנות זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, HOT, yes, דורי מדיה (מפעילת ערוצים ב-HOT), הערוץ הישראלי בארה"ב, נגה תקשורת (משדרת ערוץ הילדים וערוץ 8-מדע), סרטי יונייטד קינג, וחברת צ'רלסטון (ערוצי הספורט 1,2,1HD). במכתבן כתבו: "תופעת האתרים הפיראטיים ברשת עלולה להביא לדילול של התכנים המגיעים לשידור בישראל." מי שזוכר, אגב, בזמנו HOT הפיצה הודעות מתלהבות לעיתונות כי סדרת הלהיט שלה, "הבורר", היא הסדרה הכי נחשקת בהורדות באינטרנט… עכשיו היא פתאום נגד.

—–

הטלויזיה החינוכית מגדילה את השקעתה בלוח השידורים לשנת 2011 ב-2 מיליון ש"ח לעומת 2010, המסתכמים ב-42 מיליון, עם "תוכנית בת שנתיים שבסופה החינוכית תהיה השידור הציבורי האמיתי של המדינה," לפי מנכ"לית התחנה, יפה ויגודסקי.

[…] בחברה הישראלית. כל זאת מתווסף ל-1.2 מיליון ש"ח שאישרה המועצה לתמוך בפיתוח פורמטים ותכנים ניסיוניים תוך פניה מיוחדת ליוצרים צעירים ולסטודנטים מתקדמים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?