שוברי קופות 27.12.10: "הפוקרס הקטנים" חלש אבל מוביל; "אומץ אמיתי" הפתיע

"פגוש את הפוקרס הקטנים". בן סטילר עם רוברט דה נירו.

"פגוש את הפוקרס הקטנים". בן סטילר עם רוברט דה נירו.

השלישי בסדרת הפגישות עם המשפחה, "פגוש את הפוקרס הקטנים" בכיכובם של בן סטילר ורוברט דה נירו, הצליח להתמקם בראש טבלת שוברי הקופות עם רווחים בגובה 34 מיליון דולרים בלבד (על פי הערכות) בסוף השבוע של חג המולד. "הפוקרס" נהנה מריצה בת חמישה ימים לכבוד החג, שהגדילה את רווחי סופ"ש הבכורה שלו לכ-48 מיליון דולרים, והוא הוקרן בקרב 3,536 בתי קולנוע. קשה להשוות את השנה הנוכחית לאשתקד, אז "שרלוק הולמס" של גאי ריצ'י פתח עם 62 מיליון דולרים וקבע שיא לפתיחה המוצלחת ביותר ליום חג המולד עצמו, ולצידו, "אווטאר" היה בשבוע השני שלו וגרף למעלה מ-75 מיליון דולרים. בכלל, השבועות האחרונים בארה"ב מסמנים ירידה תלולה ברווחים מהשנה שעברה, אבל אין השנה שוברי קופות גדולים שאפשר היה להמר עליהם שיתעלו על אשתקד. אם כן, נלך קצת אחורה לפרק הקודם בסדרת הפגישות, "פגוש את הפוקר'ס", שגרף 46 מיליון דולרים בשלושת ימי סוף השבוע המקבילים ב-2004 (כמעט כמו מה שצבר החדש בחמישה), ובריצה המוארכת של חמישה ימים גרף כ-70.5 מיליון דולרים.

מנגד, לא הכל נורא בסוף השבוע הזה: אסופת הכוכבים של "אומץ אמיתי" מבית האחים כהן, הכוללת את מאט דיימון, ג'וש ברולין וג'ף ברידג'ס, הצליחה למשוך את הקהל האמריקאי למערבון ולגרוף 25.6 מיליון דולרים, על פי הערכות. לשם השוואה מהז'אנר, "אפלוסה" גרף בכל 15 שבועות הריצה שלו ב-2008 כ-20.2 מיליון דולרים, ו-"3:10 ליומה" פתח שנה קודם עם 14 מיליון דולרים וב-10 שבועות ריצה גרף 53.6 מיליון דולרים. הקומדיה "מסעות גוליבר" עם ג'ק בלאק, שזכתה ביחסי ציבור חזקים למדי, איכזבה מאד עם 7.2 מיליון דולרים בקרב 2,546 בתי קולנוע והתמקמה במקום השביעי ברשימת שוברי הקופות של סוף השבוע. האכזבה רק מתעמקת כאשר זוכרים שהסרט הופץ בתלת מימד שמיקר את עלויות הכרטיסים.

"טרון המורשת" ירד בלמעלה מ-54 אחוזים, על פי הערכות, אל 20.1 מיליון דולרים בשבוע השני שלו, וסך כל רווחיו עומדים על 88.3 מיליון דולרים. במפתיע למדי, "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר" נשאר יציב מאד יחסית וירד ב-12.8 אחוזים בלבד בשבוע השלישי שלו אל 10.8 מיליון דולרים, וסך כל רווחיו עומדים על 63.9 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?