שוברי קופות 24.01.11: "קשר לא מחייב" עם פורטמן וקוצ'ר פותח לא רע

"קשר לא מחייב". נטלי פורטמן, אשטון קוצ'ר.

"קשר לא מחייב". נטלי פורטמן, אשטון קוצ'ר

הקומדיה הרומנטית "קשר לא מחייב" עם נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר פתחה בסוף השבוע האחרון עם 20.3 מיליון דולרים בקרב 3,018 בתי קולנוע, על פי הערכות. בהוליווד הסתובב חשש לקראת סוף השבוע האחרון כי הסרט הולך להיות 'פלופ' רציני, ולהעיב על ההצלחה המהדהדת של פורטמן, בעיקר בעקבות "ברבור שחור". לבסוף הסתבר שהסרט פתח לא רע ביחס לתקופה (נזכור גם כי החודשים האחרונים היו גרועים במיוחד בקופות) וביחס לדירוג המחמיר שהעניקו לו (R המגביל ילדים מתחת לגיל 18 לליווי הורים), המבקרים לא גינו את הסרט, ובהוליווד – ובעיקר בסביבת חובבי השחקנית הישראלית – נשמו סוף סוף לרווחה. פורטמן לא עשתה קומדיות רומנטיות בעבר, אז קשה להשוות את הנתון של "קשר לא מחייב" מול סרטים קודמים שלה; אבל בהסתכלות על הקריירה שלה בתפקידים הראשיים, הפך סרט זה לפתיחה השניה הטובה ביותר אחרי "ונדטה" ב-2006, עם 25.6 מיליון דולרים. עבור קוצ'ר, זו פתיחה טובה יותר מזו המביכה של "קילרים" של אשתקד (15.8 מ"ד), ודומה לפתיחה החלשה יחסית של "מה שקורה בווגאס" (20.2 מ"ד עבור סרט שהוגבל לגילאי 13 ומעלה, מול ה-18 ומעלה של "קשר" כאמור). עבור במאי "קשר", אייבן רייטמן, זוהי הפתיחה הטובה ביותר בתור במאי מאז "מכסחי השדים 2" ב-1989, ובתור מפיק מאז "דיסטרביה" ב-2007.

"קשר" היה הסרט החדש היחיד שהופץ בצורה רחבה בארה"ב בסוף השבוע האחרון, ולעומתו "הדרך חזרה" (ש.ל.ר, The Way Back) עם קולין פארל פתח ב-678 בתי קולנוע עם 1.5 מיליון דולרים והסרט "קומפני מן" עם בן אפלק (אצלנו מיום חמישי הקרוב על המסך הגדול) פתח ב-106 בתי קולנוע עם 767 אלף דולרים, על פי הערכות.

נשוב למקומות הגבוהים בטבלת שוברי הקופות: "הצרעה הירוקה" התמקם במקום השני אחרי "קשר", עם תוספת של 18.1 מיליון דולרים בקרב 3,584 בתי קולנוע, על פי הערכות. הוא ירד בכ-46 אחוזים מהשבוע שעבר, וסך הכל צבר בשבועיים 63.4 מיליון דולרים. הקומדיה "הדילמה" נחלשה גם היא בכ-45 אחוזים, וגרפה עוד 9.7 מיליון דולרים בקרב 2,943 בתי קולנוע שהצטברו לכדי 33.4 מיליון דולרים בשבועיים. מלבד שני אלו, היה זה סוף שבוע של 'עסקים כרגיל' עבור מרביתם של שאר הסרטים שהתברגו לרשימת שוברי הקופות. "נאום המלך" המשיך להנות מהשיח הציבורי סביב האפשרות לפרס אוסקר (למרות שהחיזוק החשוב של פרס גילדת המפיקים הגיע רק בין מוצ"ש לראשון בארה"ב), וגרף עוד 9.2 מיליון דולרים – ירידה של כחמישית האחוז מהשבוע שעבר. "אומץ אמיתי" ירד ב-27 אחוזים בלבד לכדי 8 מיליון דולרים, וחתם את החמישיה העליונה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?