הוכרזו הזוכים בפסטיבל סאנדנס 2011: הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" בפרס התסריט

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר, ששון גבאי, הנרי דוד.

"בוקר טוב אדון פידלמן". שרה אדלר, ששון גבאי, הנרי דוד.

הסרט הישראלי "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני זכה הבוקר בפרס התסריט הטוב ביותר של פסטיבל סאנדנס 2011. במאי הסרט, מדמוני ("בת ים – ניו יורק", "המנגליסטים"), קיבל את הפרס בשמו של התסריטאי ארז קו-אל ("חמש שעות מפריס") וגילה כי בדיוק לפני הטקס ננעל מחות לדירתו אך הצליח בסופו של דבר להגיע בזכות שירות ההסעות של הפסטיבל.

עלילת הסרט מביאה את סיפורו של פידלמן (ששון גבאי), רסטוראטור קשיש, מוצא עצמו נלחם על הסדנה שלו העומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להיאבק בבנו, נוח (נבו קמחי), אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. היחיד שנרתם לעזרתו של פידלמן הוא שולייתו, אנטון (הנרי דוד), בחור צעיר ואבוד שמסתתר מהעולם בסדנה ומבקש להמשיך את דרכו של פידלמן. פידלמן שכשל בתפקידו כאב לבנו נוח, הופך לדמות אב עבור אנטון ויחד הם מנסים להציל את הסדנה, ובמידה מסוימת גם את עצמם, עד שכבר יאלץ פידלמן לבחור בין בנו האמיתי לאנטון.

בפרס הסרט הדרמתי הטוב ביותר מהעולם זכה הסרט הנורווגי "שמחה שמחה" (ש.ל.ר, Sykt Lykkelig) ובפרס הסרט הדרמתי מארה"ב זכה "כמו משוגעים" (ש.ל.ר, Like Crazy). זוכה השנה שעברה בפרס האמריקאי, "קר עד העצם" שיצא בסוף השבוע לבתי הקולנוע, מועמד ל-4 פרסי אוסקר 2011 שיתקיים בחודש הבא, ואילו זוכה השנה שלפני, "פרשס", היה מועמד אשתקד לשישה פרסי אוסקר וקטף שניים: לשחקנית המשנה ולתסריט המעובד.

יונתן דורון השתתף בכתיבת המאמר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?