קצרים מקומיים: "לעוף על המיליון" בארה"ב; דרהי השלים השתלטות על הוט; "מצב האומה" הוקדמה ועוד

HOT - הוטהמשקיע הישראלי-צרפתי, פטריק דרהי, השלים את ההשתלטות על HOT ביום ד' האחרון (16.3) כאשר רכש 6 אחוזים נוספים ממניות חברת הכבלים והעלה את אחזקותיו בכך ל-51.7 אחוזים (גרעין השליטה). דרהי רכש את מניות אלו מבעל המניות ההיסטורי, אליעזר פישמן, תמורת 330 מיליון ש"ח, והוא עתיד לרכוש ביוני הקרוב את 15.3 אחוזי מניות נוספים מבעל המניות ההיסטורי השני, נוני מוזס, ובכך להגדיל אחזקותיו בחברה ל-66 אחוזים. המהלך אושר ביום חמישי שעבר (10.3) על ידי משרד התקשורת.

—–

אולפני הרצליה, חברת חדשות 2, וחברת חדשות 10 בשיתוף חברת 'קודה תקשורת' של רם לנדס, מתמודדות כולן על הפקת מבזקי החדשות של הטלויזיה החינוכית. המהדורות המתוכננות הן בנות 5 דקות, ותשודרנה בכל שעה עגולה החל בשעה 17:00 ועד חצות בכל יום.

—–

העונה השלישית של "מצב האומה" הוקדמה מסוף השנה לסביבות יום העצמאות.

—–

שמונה חודשים אחרי שירד מ-HOT, ערוץ ESPN וחברת הכבלים שבו לקיים מגעים בנוגע להעלותו מחדש בתוספת גרסת HD. במקביל, החליטה HOT לבחון שוב את הסרת ערוץ CNN והפעם להחליפו בערוץ MSNBC. הטענה היא שוב תג המחיר.

—–

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו נזפה גם בערוץ 10 על הארכת מהדורת החדשות, אחרי שנזפה גם בזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת. מטרת ההארכות היא לא סיקור מעמיק יותר כמובן, אלא מיצוב טוב יותר מול התחרות בערוצים אחרים.

—–

אורי בר-און ("72 בתולות", "52/50") החל לעבוד על סרט תעודה אודות הדמויות המובילות בעולם יחסי הציבור הישראלי.

—–

סרט התעודה הישראלי "רחוקים" של רותי שץ ועדי ברש התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל התעודה 'הוט-דוקס' הקנדי, ולתחרות הרשמית של פסטיבל 'ויז'נס דו ריל' השוויצרי.

—–

רשת NBC האמריקאית רכשה את הפורמט של השעשועון 'לעוף על המיליון' שפותחה על ידי חברת ההפקה 'יולי אוגוסט' בשיתוף ערוץ 10. על העסקה אחראית חברת 'ארמוזה פורמטס' של אבי ארמוזה, וזוהי הפעם הראשונה בה רשת טלויזיה אמריקאית רוכשת פורמט של שעשועון ישראלי.

—–

בערוץ 10 ובחברת ההפקה 'אבוט-רייף-המאירי' החלו לעבוד על העונות השישית והשביעית של "הישרדות", שתצולמנה באותו המקום ובסמיכות-זמנים.

—–

"כאן גרים בכיף". נתי קלוגר, גיא לואל, מעיין אלוני, אנטוני ברמן, טל בר לב. צילום: עודד מרום.

"כאן גרים בכיף". נתי קלוגר, גיא לואל, מעיין אלוני, אנטוני ברמן, טל בר לב. צילום: עודד מרום.

הסיטקום "כאן גרים בכיף" חודש לעונה שלישית. צילומיו יחלו בחודש הבא עם כוונה לעלות לשידור בתחילת השנה הבאה.

—–
הממשלה אישרה את מינוים של 31 חברי מליאת רשות השידור המאושרים בידי ועדת שפניץ לבדיקת מינוים ברשות החברות הממשלתיות. אמיר גילת אושר לתפקיד יוה"ר ולצידו אושרו: אסתי אפלבאום-פולני, אפרים באוך, אריה הולצר, אלה פרקיס, גאולה אבידן, גלילה אלקרנאוי, דבורה הנדלר, דן דייקר, ארבל גנץ, נגיסט מנגשה, וופא פאהום זועבי, טלי איכנולד, יואב הורוביץ, יוסף דרמר, ילנה זינשטיין, יעקב נווה, יעקב בורובסקי, יפעת זמיר, לנה קריינדלין, ששון יונה, הזמר קובי אוז, הזמר נמרוד לב, נורית ירדני לוי, דוד חיון, חני פרי, שירין חאפי, בלהה כהנא, אנטון איוב, עאטף כיוף ורומן פולונסקי. תפקיד המליאה, שלא אויש מזה שנתיים, הוא לפקח על התנהלות הרשות, לאשר התקשרויות ולאשר את תקציבה.

—–

לפי הערכות, חברת ההפצה פורום פילם שילמה כ-250 אלף ש"ח עבור 'ברייק הזהב' בתוכנית הגמר של העונה השניה ב"היפה והחנון", עבור הסרט "סניגור במבחן". פרק הסיום גרף כ-20.7 אחוזי רייטינג, נמוך משמעותית מנתון הרייטינג הגבוה ביותר לעונה שהיה 26.7 אחוזים.

—–

מוזי ורטהיים (81), יו"ר דירקטוריון קשת, פרש מתפקידו בתום 20 שנות פעילות, מהן 12 כיו"ר דירקטוריון הזכיינית. הדירקטור אברהם נתן, לשעבר יו"ר רשות השידור ונציב שירות המדינה, נבחר פה אחד לתפקיד מחליפו. בתו, דרורית, בין הדירקטורים החדשים שנכנסו לחברה.

—–

הבמאי דורון צברי ("המדריך למהפכה", "מחוברים") יביים שני פרויקטים תיעודיים עבור קשת: סרט על אהבה וזוגיות, וסרט על איך עושים שלום בישראל.

—–

נטול מונית, עידו רוזנבלום יגיש את השעשועון האתגרי "אליפות ישראל בדקה" של קשת. מדובר בעיבוד לשעשועון האמריקאי "Minute to Win It" של NBC.

—–

"מחוברות" לא הוכרה בידי מועצת הכבלים והלוין בתור תוכנית תעודה. במקביל, החלה הפקתה בסקנדינביה בידי חברת TV2.

—–

החדשות המקומיות חוזרות ל-HOT3, שלושה חודשים אחרי שהפקתן עקרה מרשות השידור לחברת ההפקה קודה תקשורת של רם לנדס. שידורן ישוב לערוץ הכבלים ב-20 במארס.

—–

הרשות השניה אישרה את תקציבי חדשות 10 ו-2, העומד על כ-90 ו-92 מיליוני ש"ח בהתאמה.

—–

שני הצדדים בתיק המילואימניקים נגד במאי "ג'נין ג'נין", מוחמד בכרי, דחו את הצעת הפשרה, לפיה בכרי אמור היה להתנצל בפני חיילי המילואים ולהודות כי סרטו אינו תיעודי, כך שבתמורה אלו יבטלו את תביעתם הכספית. בכרי גם לא מהסס בשפתו וסירב להתנצל על דבריו: כשנשאל בכרי בדיון המשפטי האם יש לו מה להגיד ללוחמים, ענה בכרי "אין לי מה להגיד ללוחמים, אני לא מכיר אותם"; אחד החיילים השיב לו "8 שנים אנחנו מנהלים מולך משפטים ואתה לא מכיר אותנו"; ובכרי השיב לו: "אתה סתם כלב משוסה, מי אתה בכלל?"

—–

מועצת הכבלים והלוין הטילה עיצום כספי על ערוץ הכנסת 99, לראשונה מאז הוקם. הערוץ מופק על ידי חדשות ערוץ 2 וממומן על-ידי תקציב הכנסת, וישלם 201.6 אלף ש"ח בגין הפרת חובות בתחום התוכן בשנת 2009. ההפרות נוגעות גם לתחום הרכש, לשידורים מועדות הכנסת, שידור תוכנית בוקר, שידור התוכנית "אולפן פתוח", אי-שידור תוכנית בשפה הרוסית, ואי-תרגום משידורי הכנסת שאינם חיים.

—–

ערוץ אופנה ישראלי יעלה בלעדית בחבילת הבסיס של HOT, ויופק בידי חברת 'נתיב הפקות טלויזיה' של נועם אדרי.

—–

ערוץ 9 הדובר רוסית עתיד להעלות תוכנית בידור בהנחיית אנה ארונוב (מ"רוקדים עם כוכבים"), שתתחרה בתוכניתו של גיא פינס בערוץ 10. התוכנית תשודר בעברית ותתורגם לרוסית.

—–

הסרט הקצר "בן חוזר הביתה" של אלעד זכאי ובכיכובם של ריטה ולי בירן, נרכש לשידור בידי קשת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?