מקבץ המלצות סינמטקים 31.03-06.04.11

"קופקבנה".

"קופקבנה", בהשתתפות איזבל הופר שתגיע לארץ לכבוד פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2011.

אירועים מיוחדים

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2011
2.4-16.4 סינמטקים תל אביב, חיפה, ירושלים, שדרות וראש פינה

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2011 (ה-8 במספר) יפתח "פוטיש – אישה צעצוע" של פרנסואה אוזון ובכיכובם של ג'ראר דפרדייה, קתרין דנב ופבריס לוקיני. השחקנים איזבל הופר ("רכוש פרטי") ומתייה אמלריק ("קוואנטום של נחמה") יגיעו ארצה במסגרת הפסטיבל, ויציגו את הסרטים החדשים בכיכובם: "קופקבנה" ו"סיבוב הופעות" בהתאמה. לרשימת הסרטים הבולטים בפסטיבל לחצו כאן.

Print Screen
30.3-2.4 סינמטק חולון

סינמטק חולון בשיתוף המכון לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל אביב, יקיימו ארבעה ימים של הקרנות סרטים, הרצאות וכנס, בנושאים: העולם הפוליטי בצל טוויטר, המהפכה המוזיקלית של יוטיוב, הזהויות הוירטואליות של פייסבוק, אנטישמיות בעידן הדיגיטלי, האינטרנט בחברה החרדית, המכורים החדשים: גיימרים, מרדף אחר האהבה ברשת, האבא של פורמט "האח הגדול" ותופעות נוספות מהסוג.

סרטים ישראלים

העפיפונים של ארמנד (2011)

סרטו העצמאי של משה זאבי (נטול תמיכת קרנות אפילו) עבר תלאות רבות בדרכו להקרנה בסינמטקים. הוא מספר על מפקד טייסת מסוקי קרב במילואים (זאבי), מיוזמי מכתב הטייסים, שנאלץ לעמוד מול עובדות החיים.

הקרנות:
2.4 סינמטק ירושלים, 21:30

שלכת (2003)

בגיל 86, בחדר הקטן שבו התאבד בנה יחידה, מתמודדת לראשונה דבורה ברטונוב, רקדנית, חוקרת מחול, סופרת וכלת פרס ישראל, עם ערימות החפצים, הניירות והתמונות שנערמו בחדר. עוד מעגל חיים שחייב להיסגר לפני ההופעה האחרונה. סיכום? פרידה? לא. רק לא להיות פתטית. סרטם של דן ונואית גבע, ובהקרנה ינכח מבינהם – דן.

הקרנות:
6.4 סינמטק הרצליה, 20:30

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?