מקבץ המלצות סינמטקים 07.04-13.04.11

"רסיסים".

"רסיסים".

אירועים מיוחדים

השקת הספר "פוסטמודרניזם בקולנוע" בליווי הקרנת "בלייד ראנר"
8.4 סינמטק תל אביב, 10:00

ספרו של חיים כלב, 'פוסטמודרניזם בקולנוע', המתמקד בהשתקפות תחושת העולם הפוסטמודרניסטית בקולנוע, יושק בסינמטק תל אביב ויביא אחריו רצף של חמישה סרטים בימים שונים: "בלייד ראנר" שיוקרן עוד בהשקה, "קיקה" (1993) הספרדי, "שושנת קהיר הסגולה" (1985), "דוגוויל" (2003) ו"החגיגה של באבט" (1987) הדנים, ו"אקזיסטנז" (1999). ד"ר חיים כלב הוא תיאורטיקן ויוצר סרטים שתובנותיו לגבי השתקפות הפוסטמודרניזם בקולנוע הן פרי חיכוך מוחות עם דורות של תלמידים באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת חיפה. באירוע ההשקה יעלו להרצות מלבד כלב, גם פרופ' זיוה שמיר, ד"ר שמוליק דובדבני והבמאי ניסים דיין.

סרטים ישראלים

"טליה.דייט.קום" (2010)

מסע חיפוש האהבה של הבמאית טליה פינקל, היוצאת לחקור בסרטה התיעודי את העולם המנוכר של ההיכרויות באינטרנט דרך עכבר, מקלדת ותחבולות בפוטושופ. מה שנחווה אצל רוב הרווקים כעוגמת נפש הפך אצלה לחומר גלם טרגי-קומי לספר שיצא לאור שנה לפני הסרט. במהלך הסרט טליה לומדת להבין שהיא יכולה להמציא את עצמה מחדש ואפילו להאמין בדמות הפיקטיבית שהיא בוראת.
הקרנות:
7.4 סינמטק ראש פינה, 18:00

"רסיסים" (2009)

סרט מסע שעלילתו מתרחשת ברחוב אחד בפאתי ירושלים, ובו מנסה היוצר יונתן חיימוביץ', להתחקות אחר רסיסי ילדותו בעקבות זיכרונותיו מאמו המנוחה. באמצעות המפגש המחודש עם הרחוב ודייריו הוותיקים, שעלו מבריה"מ, נוצר פסיפס של חיים השייכים לעולם הולך ונעלם.
הקרנות:
8.4 סינמטק חיפה, 14:00
13.4 סינמטק הרצליה, 19:50 (בנוכחות הבמאי)

סרטים בינלאומיים

"קרוואג'ו" (1986)

סרטו של דרק ג'ארמן בכיכובם של נייג'ל טרי, שון בין וטילדה סווינטון, מתאר את הצייר קרוואג'ו שהוזה פרקים מחייו על ערש דווי: ציוריו מרהיבי העין, חברויות שרקם ועינוגי גוף מסעירים שמהם טעם בתאווה. מחמת התקציב הנמוך, צולם הסרט במחסן קטן והתאורן ומעצב התפאורה יצרו מאתר הצילומים הצנוע שורת סטים מרהיבים ומלאי יופי, כולם בהשראת ציוריו של הצייר.
הקרנות:
13.4 סינמטק הרצליה, 21:30

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?