קצרים ישראלי: "בלו נטלי" ו"האלופה" נמכרו; ג'ון האם אצל ארי פולמן; השידור האנלוגי פוסק

"בלו נטלי". יפתח קליין, צביקה הדר, דפנה דקל. צילום: יוסי צבקר.

"בלו נטלי". יפתח קליין, צביקה הדר, דפנה דקל. צילום: יוסי צבקר.

התסריטאית וונדי ווסט ("דקסטר", "המפענחת") תעבד את הסדרה הישראלית "בלו נטלי" לטלויזיה האמריקאית. זכויות העיבוד נמכרו לחברת אלקטוס בבעלות בן סילברמן, ולאחר הפקת פרק פיילוט מצפים למכור אותה לאחת מרשתות השידור האמריקאיות.

—–

הטלנובלה הישראלית "האלופה" נמכרה לשידור מדובב במדינות דרום אמריקה. על המכירה (הנאמדת בכ-300 אלף דולר) ניצחה 'דורי מדיה', והסדרה עצמה הופקה בידי 'דרסט הפקות'.

—–

השחקן ג'ון האם ("מד מן", "סאקר פאנץ'") יככב לצידם של רובין רייט, פול ג'יאמטי והארווי קיטל בסרט "כנס העתידנים" של ארי פולמן, על פי ספרו באותו השם של סטניסלב לם. הסרט משלב אנימציה (באורך כללי של כ-40 דקות) עם צילומים חיים (באורך של כ-55 דקות), ואלו האחרונים עומדים להסתיים בשבוע הבא.

—–

החל באחד באפריל, ועל פני תקופה של שלושה חודשים (על מנת לנטר תקלות תוך כדי), יכובה בהדרגה השידור האנלוגי במדינת ישראל, והצופים יאולצו לצפות בשידור דרך ממירי ה-DTT (עידן+).

—–

החל הליך הפרישה ברשות השידור, ו-13 עובדים כבר חתמו על הסכם הפרישה. הפורשים במסגרת זו יקבלו תנאים מופחתים, ועם המצא מקורות מימון לרפורמה, יושלמו תנאיהם.

—–

הטלויזיה החינוכית ניסתה לקיים מכרז להפקת מבזקי חדשות שעתיים (בדומה לרדיו) החל משעות הערב, אך לבסוף החליטה לסגת מהרעיון. הנימוק הרשמי הוא עלויות הפקה גבוהות, שהמנכ"לית מעדיפה להשקיע בתכני מקור, אך יש לציין כי הרעיון זכה לאש מכיוון זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, שפנו לבית המשפט בטענה שהחינוכית חורגת מסמכותה לשדר "תכנים חינוכיים בלבד". המנכ"לית של החינוכית, יפה ויגודסקי, טוענת שאין קשר.

—–

חברת החדשות של ערוץ 10 תעקור מבסיס הערוץ הנוכחי בגבעתים אל הכפר אבו גוש שבפאתי ירושלים. יתרונו של המיקום, הנדרש על פי חובותיו של הערוץ, הוא הקרבה למתחם התקשורת בנוה אילן, שם שוכנת חברת החדשות של ערוץ 2.

—–

מגישת חדשות ערוץ 2, תמר איש שלום, עתידה להחליף את מיקי חיימוביץ' בהגשת המהדורה המרכזית של חדשות 10. יצוין כי ככל הנראה איש שלום לא תגיש מהדורות יחד עם יעקב אילון, אלא בכל ימות השבוע יגיש רק אחד מבינהם את המהדורה. איש שלום היא אגב אישתו של עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, נדב איל.

—–

פסטיבל הוט-דוקס 2011 הקנדי לתעודה, יקרין חמישה סרטים של יוצרים ישראלים במסגרות שונות. הסרטים "Melissa mom & me" של לימור פנחסוב ויעל שחר ו-"The Collaborator and His Family" של רותי שץ ועדי ברש, יוקרנו בתחרות הבינלאומית International Spectrum; הסרטים הנוגעים להתנחלויות, "The Hilltops" של יגאל הכט ו"סוסיא" של יואב גרוס ודני רוזנברג, יוקרנו במסגרת התחרות הקנדית Canadian Spectrum; והסרט "Dolphin Boy" של דני מנקין ויונתן ניר יוקרן מחוץ לתחרויות. הפסטיבל יתקיים בטורונטו בין ה-28 באפריל ועד ה-8 במאי.

—–

אתר וואלה נכנס לתחום הריאליטי, בסדרה "הדור הבא", שתעלה לשידור באתר כחלק משיתוף פעולה בינו לערוץ 10, ותופק בפועל על ידי אבוט-רייף-המאירי ("הישרדות", "היפה והחנון"). הקונספט הוא מקורי של בית ההפקה, והשידור באתר וואלה יבתצע מסביב לשעון ובכל ימות השבוע. כך הם מנסים ככל הנראה להתחרות בפופולריות של אתר מקו, הזוכה לזרי הדפנה בזכות מצלמות "האח הגדול".

—–

סופית: ערוץ ESPN חוזר ל-HOT, והפעם עם שתי תוספות: ערוץ ESPN HD לרזולוציה גבוהה, עם תוספת עתידית של ESPN 3D לשידורי תלת מימד.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?