מועצת הכבלים והלוין אישרה עליית ערוץ "אחלה" למוסיקה ים תיכונית

מועצת הכבלים והלוין אישרה את עלייתו לשידור של ערוץ "אחלה" למוסיקה ים תיכונית מבית אביב גלעדי, באפיק 25 ב-HOT וב-yes, כתחרות ישירה לערוץ המוסיקה הים תיכונית — סליחה, הישראלית — הקיים, 'מוסיקה24' של קשת. מנגד, סיפקה המועצה את המתחרה ל"אחלה" באמצעות תיקון לרישיונו ואיפשרה הכרה בהשקעה בשידור תוכניות מעורבות בערוץ, ובלבד שיכללו 60% תכנים מוסיקלים לכל הפחות.

יחד עם זאת, דחתה המועצה את בקשתו הנוספת של מוסיקה24 להגדיל את היקף השידורים בתחום התרבות וסגנון החיים (לייף-סטייל), ולהכיר בהשקעה בתכנים אלה כחלק ממחויבויותיו השנתיות, "משום שתוכניות אלה אינן חלק אינטגרלי מיעודו של הערוץ".

אישור עלייתו של "אחלה" לשידור בא על רקע בעלויות צולבות בערוצי הכבלים והלוין. אביב גלעדי הוא מבעלי זכיינית ערוץ 2, רשת, וכמו כן באחזקותיו גם ערוצי ספורט 5, ערוץ לוגי, ערוץ הילדים וערוץ 8. עד כה מותר היה לבעל עסקים יחיד להחזיק עד 10% בלבד מהערוצים העצמאיים המשודרים באחת הפלטפורמות (כבלים או לוין), אך כעת (עקב העובדה שגלעדי החזיק כבר במקסימום) שידרגה המועצה את ההיתר עד 20%.

"החלטות אלה אמורות ליצר מגוון ופלורליזם בשוק השידורים," מסר יו"ר המועצה, ניצן חן, "ולאפשר לגורמים שונים בשוק הטלויזיה הרב ערוצית להעשיר את המסך בתכנים מגוונים. המועצה השתכנעה כי חלו שינויים טכנולוגיים לרבות שינויים בהרגלי הצריכה, המצדיקים מתן אפשרות לערוץ המוסיקה לשדר תוכניות מעורבות, ובלבד שההשקעה בהם, לא תעלה על 30% מהיקף ההשקעה הכללי."

עדכון: הערוץ צפוי לעלות במהלך או בסמיכות לחודש אוגוסט, השנה, ולאחר תקופת היכרות חופשית לקהל הרחב, הוא ינעל מאחורי שערי התשלום של הוט ויס.

יאקוזה

פשוט גועל נפש, נמאס כבר מכל המוסיקה המקוללת הזו. למה אין ערוץ רוק ישראלי? למה צריך ערוץ זמר מזרחי נוסף?!

משה

תיסבול בשקט1

אלי שגב

ערוץ 24 הוא ערוץ מסחרי, ומטרתו להביא כמה שיותר רייטינג. אני לא חושב שהמוסיקה הים תיכונית היא מקוללת (ולמותר לציין שאני מוצא הנאה משירים רבים בז'אנר, בדיוק כמו שאני מוצא הנאה כזו בקולנוע מסחרי), והיות והיא המוסיקה המצליחה ביותר היום והיחידה שמגלגלת הון תועפות גם דרך הופעות פרטיות וגם דרך אולמות ענק כמו היכל נוקיה, היכל התרבות ומתחם ההופעות בקיסריה, הגיוני שיהיה מגוון אנשים שירצו נתח מהעוגה הכספית הצומחת 🙂

איפה שיש כסף יהיו הרבה שחקנים. זה לא מבטיח תחרות שתוביל לאיכות וקידום הצרכן (ראה חברות סלולריות), זה רק מבטיח עושר של חלופות (לרוב כמעט זהות, שוב דוגמת הסלולר).

יאקוזה

כסף יש, אבל איכות? ממש לא…
מוזיקה נחותה, עם זמרים אחד יותר גרוע מהשני. זה ממחיש את התדרדרות המדינה שלנו בשנים האחרונות.

ולמשה – לסבול? אני ממש לא סובל, טוב לי עם המוזיקה שלי (במקרה הזה רוק כבד).

א כהן

שוב כסף
במדינה שלנו מי שיכול להכניס יד לכיס ולקחת לקוח לא מתחברים

שימי

יש כבר ערוץ 24 למוסיקה מזרחית, כדאי שיהיה ערוץ למוסיקה עברית

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?