ביקורת #2: שחק אותה סמארט / Get Smart

שחק אותה סמארט

עם צוות שחקנים נהדר, פעולה וקומדיה טובים, "שחק אותה סמארט" לא יכול לטעות. אפרת וייסמן העבירה את הזמן בכיף.

"שחק אותה סמארט" הוא סרט לכאן ועכשיו, לבריחה אקראית לתוך מזגן מקפיא ולשעתיים של צחוק ואקשן שלא יבייש אף סרט קיץ. בואו אליו במצב רוח טוב ואין סיבה שלא תהנו. מאז שראיתי את הטריילר לפני מספר חודשים אני מחכה לו והוא סיפק לי בדיוק מה שרציתי ממנו – סרט שלא לוקח את עצמו ברצינות, קאסט נהדר, אקשן וקומדיה שלא מביישת את עצמה.

רב הקומדיות שניתן למצוא מעניקות לי תחושת מבוכה כשאני צופה בהן, גם אם אני לבד. כשמשלבים את הקומדיה עם פעולה משהו לרוב מצליח, וזהו גם המקרה של "שחק אותה סמארט". במקום קומדיה מביישת עם בדיחות רדודות שעשויות לגרום לחוסר נוחות – מדובר בקומדיה משעשעת, שצוחקת על ז'אנר סרטי הריגול ועובדת לכל אורכה. פשוט לא הפסקתי לצחוק.

מקסוול סמארט (סטיב קארל), חלם כל חייו להתנתק משולחן העבודה ולעבור לעבודת שטח בסוכנות הריגול "קונטרול", בה הוא עובד. כשארגון הפשע כאוס חושף את זהותם של כמעט כל סכני קונטרול, מקבל מקסוול את ההזדמנות שלו וביחד עם סוכנת מס' 99 (אן האת'וואי) היפהפיה והיחידה שזהותה לא נחשפה, הוא יוצא לסכל את מזימת כאוס בכדי להפוך לגיבור שתמיד רצה להיות.

סטיב קארל, שידוע בעיקר כמי שנכנס לנעליים של אחרים ? ג'ים קארי ב"מבול של צרות" וריקי ג'רוויס מ"המשרד" נכנס כאן לנעליים לא פחות גדולות בחידוש לסדרת טלויזיה של מל ברוקס משנות ה-60 ולתפקיד הראשי אותו שיחק במקור דון אדאמס. קארל הוא מסוג השחקנים שאני נהנית לראות מצליחים, אני עוקבת אחריו עוד מימיו בדיילי שואו עם ג'ון סטוארט שם הוא שיחק את אחד הכתבים המוכשרים ביותר וסיפק כמה מהרגעים המצחיקים ביותר בתכנית. ב"שחק אותה סמארט" קארל לא מאכזב וממשיך להביא את הקסם שלו, השנינות שלו והמשחק הקומי הנהדר שלו למסך הגדול.

לצד קארל משחקת אן הת'אווי, שחקנית שלא זרה לקומדיות אחרי שפרצה לתודעה עם "יומני הנסיכה" ועלתה לליגה של הגדולים עם "השטן לובשת פראדה". הת'אווי נהדרת כסוכנת 99 שתפקידה בעיקר לחלץ את סמארט מצרות שונות שנכנס אליהן. היא ניחנה בתיזמון קומי מרשים ומספקת בנוסף לשנינות סרקסטית את הרגעים היותר סקסיים בסרט בזכות הרגליים הארוכות שלה.

אלן ארקין, שמשחק את הצ'יף, הבוס של קונטרול, חוזר לשתף פעולה עם קארל אחרי ששיחקו יחדיו ב"מיס סאנשיין הקטנה" תפקיד שזיכה אותו באוסקר לשחקן משנה. מכל צוות השחקנים המצוין, מי שהכי הפתיע אותי היה דוויין 'דה רוק' ג'ונסון שמשחק את סוכן 23, דמות שלא הופיעה בסדרה המקורית ומספקת תזמון קומי וקסם שכבש את המסך.

בנוסף לקומדיה יש בסרט מרדפים, פיצוצים, מתח, והכי חשוב, גאדג'טים! סצנות הפעולה והאפקטים עומדים בסטנדרט אחד עם כל שאר סרטי הקיץ שאנו מורגלים אליהם ולא יביישו אף סרט פעולה כולל את סדרת ג'יימס בונד ש"שחק אותה סמארט" בפירוש מבוססת עליה. רק שהפעם כיאה לקומדיה, לא הכל מצליח ולא כל הגאדג'טים עובדים כשצריך. פיטר סיגל, הבמאי, שעבד בעבר בעיקר על קומדיות וביים מספר סרטים של אדם סנדלר, מוכיח שהוא יכול לעמוד בסרט קיץ עתיר תקציב ועתיר אפקטים ולספק לצד הומור גם סצנות אקשן מרשימות.

"שחק אותה סמארט" הוא לא סרט גדול אבל הוא כן מאוד מהנה. בואו אליו בגישה הנכונה, של כיף, ותנו לו לעלות לכם חיוך על הפנים. הוא סיפק לי בדיוק מה שחיפשתי; סרט קליל, משעשע, שלא לוקח את עצמו ברצינות ואחלה דרך לשכוח לכמה רגעים מהחום הנוראי שנמצא בחוץ. נהניתי.

דירוג: ★★★☆☆

שחק אותה סמארט
ארה"ב, 2008
110 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-14.08.2008 בקולנוע.
בימוי:
פיטר סיגל
תסריט:
טום ג'יי. אסטל
מאט אמבר
שחקנים:
סטיב קארל
אן האת'וואי
דוויין ג'ונסון
אלן ארקין
טרנס סטאמפ

אסתר

תודה, אלך לראות

סרט ממש טוב!!!!! מומלץ!!!!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?