יוטיוב מאפשר צפיה ישירה בכ-3,000 סרטים חדשים

יוטיוב (youtube)

יוטיוב.

אתר הוידאו 'יוטיוב' הודיע על הוספת כ-3,000 סרטים חדשים מאולפני הסרטים האמריקאים המרכזיים לצפיה ישירה באתר. השירות החדש של האתר מבית ענקית האינטרנט 'גוגל', זמין עבור גולשים אמריקאים בלבד, ונועד להתחרות בשירותה של 'נטפליקס' ואולי אפילו במתמודדת החדשה והקטנה-מאד-בינתים בזירה – פייסבוק.

כניסתו של יוטיוב לתחום מגדילה את היצע הסרטים שלו ל-6,000 כותרים: עד כה הציג הסרט סרטים ישנים-יחסית ("3:10 ליומה", "מת לצעוק 4", וכו') וסרטים עצמאיים (בין היתר סרטים שהוקרנו בפסטיבל סאנדנס). כעת, חתמה המפעילה 'גוגל' על הסכמים עם אולפני האחים וורנר, אולפני סוני ואולפני יוניברסל, והגדילה את היצע הסרטים שלה גם ל"התחלה", "נאום המלך", "פגוש את הפוקרס הקטנים", "הצרעה הירוקה" וכו'. העלות לאמריקאים הרוצים לצפות בכותרים החדשים מתחילה ב-3.99 דולרים והעלות לכותרים ישנים היא 2.99 דולרים. מרגע הרכישה הסרט זמין לצפיה במשך 30 יום.

גולשים ישראלים כאמור לא יכולים להזמין בשלב זה סרטים באף אחד מהשירותים שהוזכרו לעיל, כולל יוטיוב כמובן.

ההסכם החדש הזה בין גוגל לאולפנים הוא מענין מאד. בעבר ניסתה גוגל לפנות לתאגידי האב של האולפנים על רקע כניסתה לשוק המכשור לטלויזיה (מוצרי המותג Google TV שאמור להתחרות ב-Boxee וב-Apple TV), אך נתקלה בעיקר בסירוב לא-עדין. זה כמובן היה די מזמן, ומאז 'נטפליקס' הספיקו להציג דו"חות כספיים עצומים שגרמו לאולפנים ולתאגידים מאחוריהם לגרד בראשם ולהתחיל לחשוב אחרת על האינטרנט ודרך התגמול עליו (בניגוד לתביעת מפיצי הורדות 'פיראטיות' לדוגמה). אבל לדעתי, לגוגל יותר בער פתאום לחתום על הסכמים עם האולפנים אחרי שראו כי האחים וורנר החלו להקרין סרטים חדשים באמצעות פייסבוק, האויבת הגדולה ביותר של גוגל כיום (הרבה-הרבה יותר ממיקרוסופט למשל, שצריך אולי לציין כי מחזיקה באחוזים חשובים בפייסבוק). כרגע הודעתה של גוגל נגעה ליוטיוב, אך לדעתי נכללת בהסכמים אופציה לכלול את התכנים גם במוצרי ה'גוגל טיוי'.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?