סרטי האחים וורנר למכירה ולהשכרה דרך פייסבוק

"האביר האפל". כריסטיאן בייל.

"האביר האפל". כריסטיאן בייל.

אולפני האחים וורנר הכריזו אמש (ג') כי יתחילו למכור ולהשכיר סרטים שלהם דרך עמודי המעריצים בפייסבוק, והראשון בניסוי הוא הסרט "האביר האפל". בינתים הניסוי תקף בארה"ב בלבד, ועלות השכרה היא 30 פייסבוק קרדיטס – כסף וירטואלי השווה ערך ל-3 דולרים. ההשכרה תקפה למשך 48 שעות מרגע הרכישה.

שיתוף הפעולה בין וורנר לבין פייסבוק מאיים על ענקית ההשכרה באינטרנט האמריקאי – נטפליקס (Netflix), שמנייתה ירדה בעקבות ההכרזה הזו בכמעט 5 אחוזים בבורסת וול סטריט. גם אימרתה של האנליסטית אינגריד צ'אנג מבנק ההשקעות גולדמן זקס (מהגדולים בעולם) כי פייסבוק "עשוי להפוך יום אחד לאיום גדול עבור נטפליקס," לא תרמה לעליית המניה. אמנם, עבור הצרכן, אלו יכולות להיות חדשות טובות, בהנחה שנטפליקס ימשיכו להיות יצירתיים עם השוק שלהם ולא יניחו לדורס הענק פייסבוק ליטול מהם את מה שעמלו קשה לבנות.

נשיא ההפצה הדיגיטלית של האחים וורנר, תומאס גווקה, טען כי "פייסבוק הפך להיות יעד של מאות מיליוני אנשים. להנגיש את הסרטים שלנו דרך פייסבוק היא שלוחה טבעית של מאמצי ההפצה הדיגיטלים שלנו. זה מעניק לצרכנים דרך קלה ונוחה לגשת ולהנות מהסרטים שלנו דרך הרשת החברתית הגדולה בעולם."

צריך לזכור שאולפנים רבים בארה"ב לא נאורים כמו האחים וורנר, וסירבו להיכנס לשוק ההפצה הדיגיטלי הן מתוך חשש לפגיעה ברווחיהם (לכו תבינו למה – כנראה שהם חוששים מהנגשה קלה יותר לשודדי הסרטים, שכבר לא יצטרכו ללכת לחנויות ה-DVD על מנת 'לקרוע' דיסקים עם סרטים) ובעיקר משום שנטפליקס היתה כמעט שחקן יחיד בזירה הזו (עד היום), ולכן הרשתה לעצמה לדרוש הרבה בתמורה לשיתופי פעולה עם האולפנים. משראתה שגוגל לא מצליחה להיכנס לשווקים הטלויזיונים למען ה'גוגל טיוי' שלה (המתחרה שלה ל'אפל טיוי'), קיבלה אפילו חיזוק לכך. האחים וורנר, שכן עובדים עם נטפליקס, חיפשו ערוצי תקשורת נוספים שבודאי יוזילו את עלויותיהם בעתיד מול נטפליקס ומצאו. נקוה שזהו פתח לתחרות, ולא לדורסנות. כי מהדורסנות של פייסבוק, כולם יפסידו.

[…] אתר הוידאו 'יוטיוב' הודיע על הוספת כ-3,000 סרטים חדשים מאולפני הסרטים האמריקאים המרכזיים לצפיה ישירה באתר. השירות החדש של האתר מבית ענקית האינטרנט 'גוגל', זמין עבור גולשים אמריקאים בלבד, ונועד להתחרות בשירותה של 'נטפליקס' ואולי אפילו במתמודדת החדשה והקטנה-מאד-בינתים בזירה – פייסבוק. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?