מנכ"ל הטלויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, פורשת אחרי 8 שנים

יפה ויגודסקימנכ"ל הטלויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, הודיעה אתמול (א') על פרישתה מהתפקיד בתום שמונה שנים, ויציאה לגמלאות עקב תחושת מיצוי. פרישתה של ויגודסקי תיכנס לתוקף בתוך חודש ימים, לאחריהם תחליף אותה באופן זמני דלית שטאובר, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך כיום, עד שימצא מנכ"ל קבוע חדש.

בתקופת כהונתה של ויגודסקי סיכלה החינוכית מספר יוזמות שאיימו לסגור את הערוץ, בינהן של משרד האוצר. כמו כן, מספר העובדים בערוץ צומצם בחצי (כמאתים עובדים) שחלקם פרש לגימלאות וחלקם הצטרף לתוכנית פרישה מרצון שסוכמה עם נציבות שירות המדינה; הוגדל תקציבו של הערוץ; והוא הוכנס לשידורי 'עידן+' (DTT). "כיום החינוכית נהנית ממעמד בלתי מעורער גם במציאות הרב-ערוצית," כתבה ויגודסקי במכתב לעובדי הערוץ. "זאת לא היתה המציאות לפי 8 שנים, עת נכנסתי בשערי התחנה לראשונה, כאשר התחושה ששררה במסדרונות היתה כי ימי התחנה ספורים, ועתידה נמצא מאחוריה."

נמסר גם כי ויגודסקי הביעה את רצונה לפרוש מתפקידה עוד לפני כ-9 חודשים, אך מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני ביקש ממנה להישאר. כעת שושני ושר החינוך גדעון סער קיבלו את בקשתה.

 

עובד טח"י

טחנות הצדק טוחנות לאט שמונה שנים הרסה את המוסד המפואר עד היסוד, כאשר המסך הישראלי משווע לתוכניות האיכות מהסוג שהופק בחינוכית ועוד בקשו ממנה להשאר אולי נשארו עוד כמה עיי חורבות תכניים ומקצועיים שלא הרסה ברגל גסה, עוד תשמעו רבות על עלילותיה

ידידיה קוהלת

"וְאִיזֶבֶל שָׁמְעָה, וַתָּשֶׂם בַּפּוּךְ עֵינֶיהָ וַתֵּיטֶב אֶת רֹאשָׁהּ, וַתַּשְׁקֵף בְּעַד הַחַלּוֹן. וְיֵהוּא בָּא בַשָּׁעַר… וַיִּישָּׂא פָנָיו אֶל הַחַלּוֹן, וַיֹּאמֶר: "מִי אִתִּי, מִי?" וַיַּשְׁקִיפוּ אֵלָיו שְׁנַיִם שְׁלֹשָׁה סָרִיסִים. וַיֹּאמֶר: "שִׁמְטוּהָ!" וַיִּשְׁמְטוּהָ, וַיִּז מִדָּמָהּ אֶל הַקִּיר וְאֶל הַסּוּסִים, וַיִּרְמְסֶנָּה… וַיֵּלְכוּ לְקָבְרָהּ, וְלֹא מָצְאוּ בָהּ כִּי אִם הַגֻּלְגֹּלֶת וְהָרַגְלַיִם וְכַפּוֹת הַיָּדָייִם… וְהָיְתָה נִבְלַת אִיזֶבֶל כְּדֹמֶן עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה בְּחֵלֶק יִזְרְעֶאל, אֲשֶׁר לֹא יֹאמְרוּ 'זֹאת אִיזָבֶל'".

[…] תיקוני ליל השבועות היא רנסנס יהודי או טרנד ניו אייג'י, האמנם צריך עוד את הטלביזיה החינוכית או שמא אפשר לסגור אותה. חוץ מזה, לרגל פסטיבל המשוררים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?