"לילה כלכלי" ו"תוכנית חיסכון" לא תוכרנה כתוכניות תעודה

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיוועדת הטלויזיה של מועצה הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו בראשות יעקב שחם, החליטה אתמול (ה') כי התוכניות "לילה כלכלי" של ערוץ 10 ו"תוכנית חיסכון" של ערוץ 2 לא תוכרנה כתוכניות תעודה החל באחד ביולי הקרובים.

"חברי הוועדה הדגישו," נכתב בהודעת הועדה, "כי התכניות אכן השתפרו במהלך שנת 2011 והינן ראויות ומוצלחות אך אינן עומדות באופן מלא בהגדרה של תכניות תעודה, בין היתר בכך שאינן נותנות מענה לקריטריון של יצירת חייץ בין תכנים אקטואליים לתיעודיים." במילים פשוטות, ברשות ביקשו מערוץ 10 ומערוץ 2 להפחית את כמות האקטואליה שיש בתוכניות, ולחזק את נושאי כתבות החוץ וכתבות על הפריפריה. נראה שעל שני האחרונים הרשות באה על סיפוקה, אך בדבר ההפחתה בכמות האקטואלית לא ועל כן הדחיה.

"זוהי החלטה מוצדקת מאין כמותה," מסרו איגודי היוצרים, "שמבטלת עוול מקצועי קשה עליו התריעו היוצרים. מבלי לפגוע כלל בכבודן ובמקומן של התוכניות הכלכליות, ההחלטה החדשה מדגישה את מה שהיה ברור מאז ומעולם: תעודה היא ז'אנר רציני ומוגדר, ואי-אפשר לשחק בו כמטבע עובר לסוחר. ההחלטה של ועדת הטלויזיה תיטיב עם היצירה ובעיקר עם הצופים."

אני אוהבת את לילה כלכלי ושרון גל תוכנית טובה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?