יס משיקה את yes Streamer לצפיה בתכני וידאו מהמחשב בטלויזיה

מצג שירות ה-yes Streamer על מסך הטלויזיה.

מצג שירות ה-yes Streamer על מסך הטלויזיה.

חברת הלוין yes הודיעה על השקת שירות yes Streamer שינגיש תכני וידאו, תמונה וקול שעל המחשב אל מכשיר הטלויזיה דרך ממיר ה-yesMaxTotal. השירות יחסוך למנוי יס כמה מאות שקלים שהיו נדרשים חד פעמית לרכישת מכשירי סטרימר שפועלים לחבר בין מחשב(ים) ביתי(ים) לבין הטלויזיה במטרה לצפות בתכנים המקומיים בבית על מסך הטלויזיה בצורה נוחה מהספה ועם שלט, במקום לעמוד ליד המחשב עם עכבר ומקלדת. כמובן שבמקום, צפויה יס לגבות תשלום חודשי עבור השימוש בשירות.

יס השקיעה 7 מיליון ש"ח ביצירת שירות ה-yes Streamer, שנלווה לממיר ה-yesMaxTotal כאמור, ואינו דורש רכישת מכשירים נוספים. במקום, יצטרכו הלקוחות להוריד תוכנה למחשב, שתסרוק ותאתר בו את התכנים הרלבנטים לצפיה. כמו כן, כדי לצפות בתכני סטרימינג (או 'צפיה ישירה' בעגה המקומית) דרך האינטרנט (דוגמת אתר מקו, יוטיוב, ynet-רשת ו-HOT אפילו!) נדרש מהלקוח להחזיק בחיבור אינטרנט של 2.5 מגה לפחות (דרישה שקיימת עבור ה-VOD של יס ומוכרת למחזיקי ה'יס-מקס-טוטאל' גם ככה). נאה לציין כי מעבר לניגון קבצי וידאו סטנדרטים, יס תתמוך גם בתבנית MKV המאפשרת איכות צפיה של HD.

בחברת הלוין מקווים כי בשלב ראשון יצטרפו לשירות כשליש מהלקוחות המחזיקים ב'יס-מקס-טוטאל' – כלומר כ-60 אלף לקוחות. המוצר יפעל בתקופה הקרובה במתכונת ניסוית בקרב 100 מעובדי יס, ויפתח לציבור הרחב באוקטובר. תחילה ינתן השירות בחינם, ובהמשך יגבה עבורו תשלום של שקלים בודדים בחודש, לדבריה. כיום מוערך כי במדינת ישראל נמכרות כ-50 אלף יחידות סטרימרים (וזה עוד לפני שאפל, גוגל ו-Boxee הישראלית נכנסו לשוק המקומי רשמית) והיקף המכירות נאמד בכ-40 מיליון ש"ח בשנה.

"אנחנו מתנגדים לפיראטיות, מכיוון שהיא יכולה להחריב את תעשית הטלויזיה", מסר מנכ"ל yes, רון אילון, "אבל אנחנו לא יכולים לחסום את המשתמשים לצרוך את התוכן שהם רוצים מהמחשב שלהם […] למרות כל נבואות הזעם בנוגע לסופה של הטלויזיה, הנתונים מראים כי הצפייה רק עולה. יחד עם זאת גם שיעור הצפיה בקטעי וידיאו ברשת עולה, ואף בקצב מהיר בהרבה."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?